Seminar: Er din grønne kommunikation så effektfuld, som du tror?

Få værdifulde indsigter fra det nye nordiske forbrugerstudie og hør adfærds- og erhvervseksperter debattere, hvorfor det er helt afgørende, at jeres virksomhed kommer med på den grønne omstilling, for at vinde forbrugernes tillid. Få også inspiration til hvordan I som virksomhed via miljømærker kan styrke tilliden til jeres miljøkommunikation og gøre det nemmere for forbrugeren at træffe grønne valg.

Foto: Miljømærkning Danmark

Program

  • Velkommen
  • Præsentation af det nordiske forbrugerstudie, The Nordic Consumer Sustainability Index 2024 v/ Charlotte Jürgensen, seniorkonsulent forretnings- og markedsanalyse, Miljømærkning Danmark
    Paneldebat: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?
    • Et ekspertpanel diskuterer. Se paneldeltagere på ”tilmeldingssiden”
  • Inspiration til marketing ved Miljømærkning Danmark v/ Enrico Kaarsberg, Senior B2B Marketingkonsulent, Miljømærkning Danmark
  • Netværke og stil spørgsmål til en Miljømærkerepræsentant
  • Tak for i dag

Forbrugernes bekymringer: Kort levetid, længere holdbarhed og dokumentation for miljøpåstande

Analysen viser, at mange nordiske forbrugere oplever, at produkter bevidst er lavet til at have en kortere levetid, hvorfor forbrugerne udtrykker et ønske om højere kvalitet og længere holdbarhed.
Analysen viser også, at der er stor opbakning til officielle miljømærker som Svanemærket, som er kendt for deres uafhængige tredjepartskontrol. Dette bidrager til øget tillid blandt forbrugerne.

Eksperter diskuterer: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?

På seminaret vil et panel bestående af forbrugeradfærdseksperter og erfarne erhvervsfolk, diskutere hvorfor forbrugerne har lav tillid til virksomheders miljøkommunikation? Dertil vil panelet give deres bud på, hvordan man kan fremme mere gennemsigtig og troværdig markedsføring,og hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?

Muligheder for dialog og netværk

Seminaret giver desuden mulighed for at netværke med andre deltagere, herunder licenshavere og ansatte i Miljømærkning Danmark.

Hvorfor deltage?

Vi dykker ned i, hvordan din virksomhed kan styrke forbrugernes tillid med ærlig og gennemsigtig kommunikation. Du får indsigt i forbrugernes forventninger og holdninger, og møder andre licenshavere og eksperter fra Miljømærkning Danmark.

Hvad kan du forvente?

  • Præsentation af nøgletal og tendenser fra "Nordic Consumer Sustainability Index 2024"
  • Paneldebat med diskussion af analysens resultater, og hvordan gør vi det nemmere for forbrugerne at træffe grønnere valg?
  • Inspiration til troværdig grøn kommunikation i din virksomhed
  • Netværksmuligheder med andre licenshavere
  • Mulighed for at stille spørgsmål til eksperter fra Miljømærkning Danmark

Fakta om arrangementet:

Dato og tid: Fredag d. 20. september kl. 9.30-12

Sted: Fischersgade 56 · 9670 Løgstør

Eller

Dato og tid: Torsdag d. 24. oktober kl. 8.30-10.30

Sted: Göteborg Plads 1 · 2150 Nordhavn

Pris: Deltagelsen er gratis

Forplejning: Kaffe/te/vand undervejs samt let frokost ved seminarets afslutning.

I kan tilmelde jer her:

https://www.svanemaerket.dk/erhverv/virksomheder/arrangementer-for-virksomheder/seminar-bliv-klogere-pa-forbrugeradfaerd-og-gron-kommunikation

30.09.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Kæmpe stigning i antallet af svanemærkede produkter – men forbrugerne ønsker endnu flere

30.09.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Gratis seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation

09.09.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Seminar: Er din grønne kommunikation så effektfuld, som du tror?

02.09.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation!

08.05.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Vælg en mere miljøvenlig bilvaskehal – nu strammer Svanemærket kravene

16.04.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Fremover skal bygningsdrift kunne svanemærkes