Gratis seminar: Er din grønne kommunikation så effektfuld som du tror?
Vær med på første række, når Miljømærkning Danmark fremlægger resultatet af det sprit-nye nordiske forbrugerstudie – og miljøminister Magnus Heunicke holder en inspirerende tale.
Deltag og få indsigt i forbrugernes bekymringer om produkters holdbarhed og efterspørgsel på troværdige miljømærker. Eksperter vil diskutere, hvordan virksomheder kan styrke forbrugernes tillid gennem gennemsigtig miljøkommunikation. Miljøminister Magnus Heunicke vil desuden deltage og holde en tale om vigtigheden af grønne initiativer og miljøansvar i fremtidens forbrugerkommunikation. Arrangementet byder også på mulighed for dialog, netværk og værdifulde råd om, hvordan man gør det lettere for forbrugere at træffe grønnere valg.
Program
- Velkommen
- Præsentation af det nordiske forbrugerstudie, The Nordic Consumer Sustainability Index 2024 v/ Charlotte Jürgensen, seniorkonsulent forretnings- og markedsanalyse, Miljømærkning Danmark
Paneldebat: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?- Et ekspertpanel diskuterer. Se paneldeltagere på ”tilmeldingssiden”
- Inspiration til marketing ved Miljømærkning Danmark v/ Enrico Kaarsberg, Senior B2B Marketingkonsulent, Miljømærkning Danmark
- Netværke og stil spørgsmål til en Miljømærkerepræsentant
- Tak for i dag
Forbrugernes bekymringer: Kort levetid, længere holdbarhed og dokumentation for miljøpåstande
Analysen viser, at mange nordiske forbrugere oplever, at produkter bevidst er lavet til at have en kortere levetid, hvorfor forbrugerne udtrykker et ønske om højere kvalitet og længere holdbarhed.
Analysen viser også, at der er stor opbakning til officielle miljømærker som Svanemærket, som er kendt for deres uafhængige tredjepartskontrol. Dette bidrager til øget tillid blandt forbrugerne.
Eksperter diskuterer: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?
På seminaret vil et panel bestående af forbrugeradfærdseksperter og erfarne erhvervsfolk, diskutere hvorfor forbrugerne har lav tillid til virksomheders miljøkommunikation? Dertil vil panelet give deres bud på, hvordan man kan fremme mere gennemsigtig og troværdig markedsføring,og hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?
Muligheder for dialog og netværk
Seminaret giver desuden mulighed for at netværke med andre deltagere, herunder licenshavere og ansatte i Miljømærkning Danmark.
Hvorfor deltage?
Vi dykker ned i, hvordan din virksomhed kan styrke forbrugernes tillid med ærlig og gennemsigtig kommunikation. Du får indsigt i forbrugernes forventninger og holdninger, og møder andre licenshavere og eksperter fra Miljømærkning Danmark.
Hvad kan du forvente?
- Præsentation af nøgletal og tendenser fra "Nordic Consumer Sustainability Index 2024"
- Paneldebat med diskussion af analysens resultater, og hvordan gør vi det nemmere for forbrugerne at træffe grønnere valg?
- Inspiration til troværdig grøn kommunikation i din virksomhed
- Netværksmuligheder med andre licenshavere
- Mulighed for at stille spørgsmål til eksperter fra Miljømærkning Danmark
Fakta om arrangementet:
Dato og tid: Fredag d. 20. september kl. 9.30-12
Sted: Fischersgade 56 · 9670 Løgstør
Eller
Dato og tid: Torsdag d. 24. oktober kl. 8.30-10.30
Sted: Göteborg Plads 1 · 2150 Nordhavn
Pris: Deltagelsen er gratis
Forplejning: Kaffe/te/vand undervejs samt let frokost ved seminarets afslutning.
I kan tilmelde jer her: