Medlemsprofiler Se alle
Forbrugeradfærd
Klima, miljø og energi

Et skift i den offentlige mening giver håb om fremskridt for havet
"Den levende verden kan ikke fungere uden et sundt hav, og det kan vi heller ikke." Ordene fra den store Sir David Attenborough opsummerer den udfordring, som vores Blå Planet står over for, og World Ocean Day giver os mulighed for at huske dens betydning
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Danskerne vil gerne spise mere bæredygtigt, men synes det er for dyrt.
Nestlé har foretaget en undersøgelse af danskernes syn på bæredygtighed og fødevarer. Vil vi gerne spise mere bæredygtigt, hvad forhindrer os i det og hvad er egentligt bæredygtigt for os? Maire-Louise Boisen Lendal, midstifter og direktøren hos tænketanken Frej, understreger undersøgelsens relevans og pointerer at ”Fødevarervirksomheder har en stor forpligtelse til at hjælpe forbrugerne med at træffe de mere bæredygtige fødevarevalg”.
Indhold fra partner
Kommunikation

Analyse: Forbrugere viser ingen nåde, hvis banken mangler klimabevidsthed
Flere og flere forbrugere har bæredygtighed i tankerne, når der skal vælges bank. I så høj grad, at de faktisk vil gå andetsteds, hvis banken ikke har nok klimabevidste produkter. Det viser en ny undersøgelse.
Strategi & ledelse

Blockchain og unikke QR-koder på emballagen
Forbrugerne søger i stigende grad produkter, som de har tillid til, som stemmer overens med deres værdier og hvor de føler, der er ærlighed og gennemsigtighed bag produktet. Ikke mindst når det vedrører bæredygtighed.
Indhold fra partner
Kommunikation

Al nudging kan ikke kommes i samme kasse
En ny undersøgelse kortlægger effekten af nudging og fremlægger et middel resultat. Men undersøgelsen er for generel, mener ekspert, der i stedet synes, man bør vurdere de forskellige nudging-metoder i forhold til det problem, man ønsker at løse.