Seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation!

Vær med på første række, når Miljømærkning Danmark fremlægger resultatet af det sprit-nye nordiske forbrugerstudie, der kaster lys på forbrugernes syn på den grønne omstilling samt virksomhedernes og de officielle miljømærkers rolle heri. I analysen – der er den mest opfattende af sin art i Norden - kommer vi både rundt om, hvad forbrugerne er særligt optagede af og bekymrede for, ligesom vi dels ser på deres egen vilje til at gøre noget for den grønne omstilling og deres opfattelse af virksomhedernes rolle.

Foto: pixdeluxe

Forbrugernes bekymringer: Kort levetid, længere holdbarhed og dokumentation for miljøpåstande

Analysen viser, at mange nordiske forbrugere oplever, at produkter bevidst er lavet til at have en kortere levetid, hvorfor forbrugerne udtrykker et ønske om højere kvalitet og længere holdbarhed.
Analysen viser også, at der er stor opbakning til officielle miljømærker som Svanemærket, som er kendt for deres uafhængige tredjepartskontrol. Dette bidrager til øget tillid blandt forbrugerne.

Eksperter diskuterer: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?

På seminaret vil et panel bestående af forbrugeradfærdseksperter og erfarne erhvervsfolk, diskutere hvorfor forbrugerne har lav tillid til virksomheders miljøkommunikation? Dertil vil panelet give deres bud på, hvordan man kan fremme mere gennemsigtig og troværdig markedsføring,og hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?

Muligheder for dialog og netværk

Seminaret giver desuden mulighed for at netværke med andre deltagere, herunder licenshavere og ansatte i Miljømærkning Danmark.

Hvorfor deltage?

Vi dykker ned i, hvordan din virksomhed kan styrke forbrugernes tillid med ærlig og gennemsigtig kommunikation. Du får indsigt i forbrugernes forventninger og holdninger, og møder andre licenshavere og eksperter fra Miljømærkning Danmark.

Hvad kan du forvente?

  • Præsentation af nøgletal og tendenser fra "Nordic Consumer Sustainability Index 2024"
  • Paneldebat med diskussion af analysens resultater, og hvordan gør vi det nemmere for forbrugerne at træffe grønnere valg?
  • Inspiration til troværdig grøn kommunikation i din virksomhed
  • Netværksmuligheder med andre licenshavere
  • Mulighed for at stille spørgsmål til eksperter fra Miljømærkning Danmark

Datoer og lokationer:

Seminaret afholdes på følgende tidspunkter og steder. Du kan selv vælge, hvor og hvornår du ønsker at deltage:

Tilmelding til seminaret kan også gøres her.

02.09.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation!

08.05.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Vælg en mere miljøvenlig bilvaskehal – nu strammer Svanemærket kravene

16.04.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Fremover skal bygningsdrift kunne svanemærkes

11.04.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Ny byggevareforordning vedtaget - Svanemærket og EU Ecolabel kan fortsat benyttes

08.04.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Greenwashing og greenhushing – tekstilbranchen kæmper med grøn omstilling

26.03.2024Miljømærkning Danmark

Sponseret

Bispebjerg og Frederiksberg Hospital reducerer CO2-belastning på fødevareindkøb med 58 %