03.07.2014  |  Kommunikation

H&M indtager Roskilde Festival i bæredygtighedens navn

Den svenske tøjkæde H&M er for femte år på Roskilde Festival for at slå et slag for bæredygtighed. Med budskabet 'Don’t let fashion go to waste' sætter H&M særlig fokus på genbrug af festivalgæsternes tøj.

Igen i år er H&M er flyttet ind på indre plads på Roskilde Festival med et containerområde dedikeret til H&M Conscious og dermed H&M’s aktiviteter inden for bæredygtighed.

'Don’t let fashion go to waste' er et af H&M’s primære budskaber på årets festival, og derfor kan man på H&M’s festivalområde både bytte sig til customized T-shirts og aflevere tøj til genbrug i H&M’s såkaldte Swap Shop samt finde eksempler på, hvad der sker med det tøj, som man i dag kan aflevere i alle H&M’s butikker.

Læs også: H&M vil lancere ny tøjlinje lavet af genbrugsfibre

”Vores formål med at være med på Roskilde Festival er at være tæt på festivalgæsterne og engagere dem i arbejdet med at skabe en mere bæredygtig fremtid for moden – både vores egen og generelt. Vi er stolte af det arbejde, vi gør, og vi ønsker at involvere vores kunder, fordi de spiller en større rolle, end man måske lige tror”, siger Marlene Hyre-Dybbro, der er PR Manager for H&M Danmark.

Læs også: H&M vinder modebranchens CSR-pris

H&M arbejder blandt andet ud fra tanken om Reduce, Reuse & Recycle, hvilket alle H&M’s aktiviter på festivalen bærer præg af. H&M vil blandt andet cykle rundt på teltområdet med tøjindsamlingscykler, der kan indsamle festivalgæsternes ubrugbare tøj.

Det er femte gang, at H&M er på Roskilde Festival. Fra 2010-2012 faciliterede H&M "H&M Reboot Camp", og for andet år i træk er H&M flyttet helt ind på festivalpladsen i Trade Zone tæt på Orange Scene.

Mere fra Jeanette

Jeanette Dollerup Nørgaard

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere