Medlemsprofiler Se alle
Roskilde Festival
Klima, miljø og energi

Virksomheder femdobler indkøb af miljømærkede produkter
En række store danske virksomheder gør i fællesskab en forskel for den grønne omstilling ved at indkøbe en stadig større andel miljømærkede produkter. På 10 år er deres samlede indkøb af miljømærkede produkter oppe på næsten 1 mia. kr.
Indhold fra partner
Samfund

Tuborg opfordrede til ansvarlighed på Roskilde Festival
Også i år indtog Tuborgs ’Drik med Respekt’-kampagne Roskilde Festival. Denne gang samarbejdede bryggerigiganten med DropBucket - engangsskraldespande i genbrugspap - om at få forbrugerne til at drikke med respekt – og samtidig rydde op og affaldssortere.
Klima, miljø og energi

Gæster på Roskilde Festival tester ny pantstation
For at gøre det lettere for festivalgæsterne at komme af med deres tomme dåser og flasker har Dansk Retursystem opsat en pantstation på Roskilde Festival, hvor det tager under et minut at få pant for omtrent 90 dåser og flasker. Et lignende pilotprojekt testes lige nu i hele landet.
Klima, miljø og energi
Flere vil bekæmpe affald på Roskilde Festival
Roskilde Festival fører – ud over en masse musikalske oplevelser – store mængder skrald med sig. Det problem tager initiativet Clean Out Loud dog hånd om ud fra en bæredygtig og klimavenlig tankegang. Interessen er større end nogensinde.
Supply chain

Roskilde og NorthSide sætter fokus på bæredygtighed og FSC
Festivalsæsonen er skudt i gang og i år har de danske festivaler for alvor sat skub i bæredygtigheden. Med økologi, affaldssortering, genbrug og bæredygtighed på dagsordenen er FSC-mærket blandt de foretrukne løsninger.
Indhold fra partner
Samfund

Kritik af Roskilde Festival: Ansatte arbejder ulønnet – ikke frivilligt
Madboderne på Roskilde Festival må ikke betale løn til deres ansatte, da reglerne hedder, at de ansatte arbejder frivilligt. Men det bør ændres, lyder det fra fagforeningerne 3F og HK Handel.
Strategi & ledelse

Hummel: Vores karmaaktiviteter er god branding
Gennem blandt andet sportsaktiviteter på Roskilde Festival støtter Hummel udsatte i Libanon. De sociale initiativer styrker virksomhedens brand og er derfor en god forretning, lyder det fra sportsbrandet .
Strategi & ledelse

Virksomheder: Roskilde Festival er et vigtigt bæredygtighedslaboratorium
Danmarks største musikfestival er ikke bare væltede hegn, musikoplevelser og rigelige mængder fadøl. Det er også 'en brugertest, man ikke kan købe andre steder', og festivalen kan være med til at blåstemple nye produkter.