Roskilde Festival

Klima, miljø og energi

Virksomheder femdobler indkøb af miljømærkede produkter

En række store danske virksomheder gør i fællesskab en forskel for den grønne omstilling ved at indkøbe en stadig større andel miljømærkede produkter. På 10 år er deres samlede indkøb af miljømærkede produkter oppe på næsten 1 mia. kr.

Indhold fra partner

Samfund

Tuborg opfordrede til ansvarlighed på Roskilde Festival

Også i år indtog Tuborgs ’Drik med Respekt’-kampagne Roskilde Festival. Denne gang samarbejdede bryggerigiganten med DropBucket - engangsskraldespande i genbrugspap - om at få forbrugerne til at drikke med respekt – og samtidig rydde op og affaldssortere.

Klima, miljø og energi

Gæster på Roskilde Festival tester ny pantstation

For at gøre det lettere for festivalgæsterne at komme af med deres tomme dåser og flasker har Dansk Retursystem opsat en pantstation på Roskilde Festival, hvor det tager under et minut at få pant for omtrent 90 dåser og flasker. Et lignende pilotprojekt testes lige nu i hele landet.

Klima, miljø og energi

Flere vil bekæmpe affald på Roskilde Festival

Roskilde Festival fører – ud over en masse musikalske oplevelser – store mængder skrald med sig. Det problem tager initiativet Clean Out Loud dog hånd om ud fra en bæredygtig og klimavenlig tankegang. Interessen er større end nogensinde.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere