Medlemsprofiler Se alle
I fokus:modebranchens forandring
Klima, miljø og energi

Indspark: Modebranchens grønne omstilling er svøbt i genbrugsplastik - men er det nu også så bæredygtigt?
I sidste uge løb Københavns Modeugen igen af stablen, og der er to ting som er helt sikre: Fokus på bæredygtighed er igen kæmpe stort - og mindst halvdelen af de “mere bæredygtige” styles er lavet af genanvendte materialer.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Modebranchens bæredygtighed: overvurderet eller rollemodel?
Branchen selv tror, at de er en nøgle til at ændre verden - også i retning af bæredygtighed. Bæredygtighedsspecialist er skeptisk. Men alle er enige om, at modebranchens vilje og evne til at samarbejde om bæredygtig omstilling er noget, som andre brancher med fordel kunne kopiere.
Kommunikation

Fashion Summit: Det lærte vi på dag 1
Førstedagen af Copenhagen Fashion Summit havde fokus på transparens, supply chain og effekten af en ændret indkøbspraksis. Her får du højdepunkter fra bl.a. G-Star, PVH Corp. og Ganni. Samt et par ord om, hvorfor handling er påkrævet nu.
Indhold fra partner
Supply chain

På vej mod større gennemsigtighed
Copenhagen Fashion Summit 2018's første panel handlede om gennemsigtige leverandørkæder. Debatten viste, at der er forandring til det bedre at spore, men at grundlæggende issues som for mange standarder stadig skal tages hånd om.
Kommunikation

Fashion Summit: Det lærte vi på dag 2
På andendagen af Copenhagen Fashion Summit var der fokus på at ændre tankegang, digitalisering, robotter en også de vanskeligheder, SMV’er møder, når de arbejder med bæredygtighed. Her får du en række nøglebetragtninger fra tre danske SMV’er, Nike og Levi’s.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse
Pulserapporten 2018: Roadmap til at få sin mode- og tekstilvirksomhed videre eller i gang mod bæredygtighed
Hvordan kommer min virksomhed tættere på målet? Og hvilke værktøjer kan jeg bruge. 2018-udgaven af Global Fashion Agenda og Boston Consulting Groups rapport om bæredygtighedsperformance og -omstilling i mode- og tekstilbranchen leverer mulige veje at gå, best practises og case-eksempler. Hovedkonkluisonen er, at metoder og erfaringerne findes, så alle kan komme i gang, men at mere samarbejde er nødvendigt for at få de bedste videre.
Klima, miljø og energi

Bæredygtig private label production
En visualisering af de mange processer der skal tages hensyn til, i en moderne bæredygtig tekstilproduktion.
Indhold fra partner