Dansk Mode & Textil
Dansk Mode & Textil, eller DM&T i daglig tale, har været branchens naturlige omdrejningspunkt siden 1895, og er i dag en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for.
DM&T repræsenterer mere end 300 virksomheder, som dagligt nyder godt af DM&Ts faglige rådgivning, inspiration, netværksdannelse og politiske arbejde for branchen samt markedsføring af denne.
DM&T leverer branchenær og personlig rådgivning inden for HR-jura, handelsjura, CSR, teknik og miljø, eksport, told og international handel, digitale udfordringer og trends. Vores fornemste opgave er at skabe værdi og optimale vilkår for vores medlemsvirksomheder og dermed for hele mode- og tekstilbranchen. Netop derfor er vi også drevet af en vision, der tydeligt indikerer, at vi vil være branchens eget og foretrukne videncenter, branchens ambassadør og allianceudvikler.
For at kunne leve op til den vision lytter vi til vores medlemmer og orienterer os i omverdenen. På den måde er vi også sikre på, at vi udvikler os i takt med branchen, og at vi er rustet til morgendagens udfordringer.
Kontaktpersoner
Simon Hansen
Presse- og kommunikationschef
Marie Busck
CSR- og bæredygtighedschef
Seneste nyt
10.08.2022Dansk Mode & Textil
Sponseret
Brancheorganisation vil have danske mode- og tekstilvirksomheder med i nyt cirkulært initiativ
Et frivilligt sektorsamarbejde skal sætte yderligere skub i den cirkulære omstilling af den danske mode- og tekstilbranche til fordel for både klima og miljø. Nu opfordrer branchens største organisation de danske virksomheder til at tilslutte sig.
17.05.2022Dansk Mode & Textil
Sponseret
Nyt redskab hjælper mode- og tekstilbranchen med at styrke menneskerettigheder internationalt
Brancheorganisationen Dansk Mode & Textil lancerer redskabet ’Getting it Right’. Det skal hjælpe de danske mode- og tekstilvirksomheder med at udøve due diligence i henhold til de internationale retningslinjer, og bliver dermed et vigtigt element i branchens ansvarlige virksomhedsadfærd med særligt fokus på menneskerettigheder.
23.10.2020Dansk Mode & Textil
Sponseret
DM&T kæmper også mod tøjspild men opfordrer samtidig til mere transparens og reelt samarbejde
Forbrugerrådet TÆNK har netop lanceret sin store kampagne mod tøjspild. DM&T støtter den overordnede sag, men opfordrer til større transparens og øget samarbejde,hvis ambitionen om en bæredygtig omstilling med mindre tøjspild for alvor skal materialiseres
24.08.2020Dansk Mode & Textil
Sponseret
Covid-19 har rusket op i branchens strategiske selvforståelse
Covid-19 har ikke kun været negativ for de danske mode- og tekstilvirksomheder. Den har nemlig givet et kærkomment frirum til at stoppe op og reflektere. Det har givet anledning til nogle interessante overvejelser om værdier og strategiske beslutninger, som en professor og forsker ved Aalborg Universitet folder ud i et igangværende studie. DM&T giver dig her de foreløbige konklusioner.
22.04.2020Dansk Mode & Textil
Sponseret
Coronakrisen kan blive katalysator for modebranchens bæredygtige omstilling
DM&T’s to bæredygtighedseksperter sætter i denne kronik fokus på de strategiske muligheder, coronakrisen medfører for modebranchen. Der er nemlig basis for at bruge krisen til at accelerere den bæredygtige omstilling, men det kræver samarbejde...
11.02.2020Dansk Mode & Textil
Sponseret
Netværk hjælper med at fokusere og kvalificere bæredygtige indsatser
Det kan være svært at finde ud af, hvor man skal lægge sit fokus i bæredygtighedsarbejdet. I det netværk, som otte ansatte fra forskellige modevirksomheder driver i fællesskab, hjælper man hinanden med at kvalificere indsatserne, og diskuterer både det lavpraktiske og de tunge emner. Noget der i høj grad kommer deltagerne til gavn i deres daglige arbejde.
Temaer som virksomheden deltager i
Artikler virksomheden er nævnt i
24.08.2020Dansk Mode & Textil
Sponseret
Covid-19 har rusket op i branchens strategiske selvforståelse
Covid-19 har ikke kun været negativ for de danske mode- og tekstilvirksomheder. Den har nemlig givet et kærkomment frirum til at stoppe op og reflektere. Det har givet anledning til nogle interessante overvejelser om værdier og strategiske beslutninger, som en professor og forsker ved Aalborg Universitet folder ud i et igangværende studie. DM&T giver dig her de foreløbige konklusioner.
Udgiver
Copyright 2023