Dansk Mode & Textil

www.dmogt.dk

Branche/Sektor:

Organisationer/NGO, Tekstil/beklædning

Om

Dansk Mode & Textil, eller DM&T i daglig tale, har været branchens naturlige omdrejningspunkt siden 1895, og er i dag en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for.  

DM&T repræsenterer mere end 300 virksomheder, som dagligt nyder godt af DM&T’s faglige r…

Læs mere  

Om

Dansk Mode & Textil, eller DM&T i daglig tale, har været branchens naturlige omdrejningspunkt siden 1895, og er i dag en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for.  

DM&T repræsenterer mere end 300 virksomheder, som dagligt nyder godt af DM&T’s faglige rådgivning, inspiration, netværksdannelse og politiske arbejde for branchen samt markedsføring af denne.  

DM&T leverer branchenær og personlig rådgivning inden for HR-jura, handelsjura, CSR, teknik og miljø, eksport, told og international handel, digitale udfordringer og trends.  Vores fornemste opgave er at skabe værdi og optimale vilkår for vores medlemsvirksomheder og dermed for hele mode- og tekstilbranchen. Netop derfor er vi også drevet af en vision, der tydeligt indikerer, at vi vil være branchens eget og foretrukne videncenter, branchens ambassadør og allianceudvikler.  

For at kunne leve op til den vision lytter vi til vores medlemmer og orienterer os i omverdenen. På den måde er vi også sikre på, at vi udvikler os i takt med branchen, og at vi er rustet til morgendagens udfordringer.

Kontaktpersoner

Marie Busck

CSR- og bæredygtighedschef

Simon Hansen

Presse- og kommunikationschef

Menneskerettigheder

Nyt redskab hjælper mode- og tekstilbranchen med at styrke menneskerettigheder internationalt

Brancheorganisationen Dansk Mode & Textil lancerer redskabet ’Getting it Right’. Det skal hjælpe de danske mode- og tekstilvirksomheder med at udøve due diligence i henhold til de internationale retningslinjer, og bliver dermed et vigtigt element i branchens ansvarlige virksomhedsadfærd med særligt fokus på menneskerettigheder.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Covid-19 har rusket op i branchens strategiske selvforståelse

Covid-19 har ikke kun været negativ for de danske mode- og tekstilvirksomheder. Den har nemlig givet et kærkomment frirum til at stoppe op og reflektere. Det har givet anledning til nogle interessante overvejelser om værdier og strategiske beslutninger, som en professor og forsker ved Aalborg Universitet folder ud i et igangværende studie. DM&T giver dig her de foreløbige konklusioner.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Netværk hjælper med at fokusere og kvalificere bæredygtige indsatser

Det kan være svært at finde ud af, hvor man skal lægge sit fokus i bæredygtighedsarbejdet. I det netværk, som otte ansatte fra forskellige modevirksomheder driver i fællesskab, hjælper man hinanden med at kvalificere indsatserne, og diskuterer både det lavpraktiske og de tunge emner. Noget der i høj grad kommer deltagerne til gavn i deres daglige arbejde.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere