Irma vil være førende på salget af plantebaserede produkter
Fremover vil Irmas kunder finde flere plantebaserede produkter i kølediskene samtidig med at kvaliteten på kød generelt vil stige.
Irma har valgt at udvide deres sortiment af plantebaserede produkter og kvalitetskød samtidig med at de udfaser de billigere kødprodukter. Målet er at sælge tre gange så meget plantebaseret som konkurrenterne i 2022.
Det skriver Berlingske.
Kæden ser det som en langsigtet investering, der sandsynligvis ikke ville give afkast på den korte bane. Irmas administrerende direktør, Søren Steffensen ser strategien som fremtidsorienteret og er forberedt på de omkostninger omlægningen vil betyde i første omgang.
En anden grund til at man har valgt at satse på det plantebaserede er kundernes efterspørgsel. Irma har en veldefineret målgruppe, og man er meget bevidst om deres præferencer.
”75 procent af vores indtjening kommer fra to kundegrupper: madelskerne og idealisterne. Madelskerne er villige til at betale mere for mindre kød af høj kvalitet, og idealisterne er meget opmærksomme på dyrevelfærd, bæredygtighed og kødfri produkter,” siger Søren Steffensen
Læs også: Danskerne vil gerne spise mere klimavenligt
De plantebaserede produkter vil fremadrettet blive placeret sammen med andre produkter for at gøre det lettere for kunderne at vælge det plantebaserede alternativ.
- MT