KMD: Slut med CSR-rapporter
IT-virksomheden KMD har udgivet sin sidste CSR-rapport. De skaber ingen værdi, lød det fra virksomhedens CSR-chef under CSR Awards 2012 i Sønderborg.
De konsulenthuse, som rådgiver om udformningen af CSR-rapporter, skal ikke regne med at få KMD som kunde fremover.
Virksomheden har nemlig udgivet sin sidste CSR-rapport. Det fastslog virksomhedens CSR-chef Mikkel Klausen under et oplæg om CSR Kommunikation ved CSR Awards 2012.
Læs også: KMD styrker CSR med chefansættelse
”Det er nærmest kun folk, som søger job i KMD, der læser vores CSR-rapport. Jeg tvivler på, at der reelt er mere end 100, som har downloadet vores seneste rapport fra hjemmesiden. Og når der ikke er nogen, der gider læse rapporten, så giver den selvsagt ingen værdi for vores stakeholdere. Derfor har KMD lavet sin sidste CSR-rapport,” fortæller Mikkel Klausen.
Engagerende kommunikation
I stedet vil KMD fremadrettet forsøge at skabe en CSR-kommunikation, som i højere grad engagerer og involverer interessenterne.
”Vi kommer til at kommunikere om CSR på vores hjemmeside i et onlineformat, som indeholder levende billeder og info-grafikker. Og når det gælder CSR-kommunikationen til vores egne medarbejdere, kommer den i højere grad til at foregå gennem events, som involverer dem, og dermed giver en større forståelse for CSR-arbejdet,” siger Mikkel Clausen
Læs også: Min vej til CSR-jobbet, Mikkel Klausen, KMD
Mikkel Klausen understreger, at virksomheden selvfølgelig stadig vil overholde lovkravet (§99a) om at redegøre for samfundsansvar i ledelsesberetningen i årsrapporten. Men en særskilt CSR-rapport bliver det altså ikke til.