Konference sætter fokus på vejen til en bæredygtig bundlinje
Torsdag d. 13. marts inviterer Huset Markedsføring, Børsen og Goodvertising Agency til en konference om vejen til en bæredygtig bundlinje.
Bæredygtighed har for længe handlet om pligt, ansvar og udgifter. Men hvordan kan bæredygtighed vendes til et potentiale, som giver vækst til virksomheden, vender trusler til muligheder eller åbner nye, uudnyttede markeder?
Det sætter en konference, arrangeret af Huset Markedsføring, Børsen og Goodvertising Agency, fokus på torsdag d. 13. marts på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København. På konferencen kan man møde virksomheder og førende eksperter fra ind- og udland, som gennem praktiske råd og konkrete cases viser vejen til en bæredygtig bundlinje.
Læs også: Bevægelsen hen imod mesterskabet
For langt de fleste virksomheder er der et uudnyttet potentiale i at integrere CSR- og bæredygtighed ind i hjertet af forretningen og ud i dialogen med forbrugere og kunder.
I spændingsfeltet mellem strategi, markedsføring og innovation er der mange spændende bud på, hvordan virksomheder kan vende den grønne agenda til nye markeder og nye muligheder. Ved at deltage i konferencen får man mulighed for at deltage i dialogen og komme hjem med brugbare råd og værktøjer til at begynde sin rejse mod en bæredygtig bundlinje.
"Investering i bæredygtighed er efter de flestes opfattelse synonymt med øgede omkostninger og en solid skepsis omkring det reelle udbytte. Via vores klimapartnerskaber har vi dog påvist, at bæredygtighed og bundlinje kan gå hånd i hånd. Gennem talrige energieffektivitetsprojekter hos vores kunder har vi konstateret, at der fortsat er et stort uforløst potentiale hos danske virksomheder. Med vores deltagelse ønsker vi at sætte fokus på de muligheder, der ligger hos virksomhederne", siger Torben Harring, Vice President i Dong Energy.
Ingen klimakendisser eller politikervalgtaler
På konferencen skal man se langt efter politikervalgtaler eller klimakendisser. I stedet giver konferencen mulighed for at møde ligesindede, som hver dag selv arbejder med at skabe bæredygtige bundlinjer i danske og internationale virksomheder.
Læs også: Fra filantropi og risikostyring til bæredygtig bundlinje
Gennem konkrete cases, innovative løsninger og de nyeste undersøgelser kan man få viden og værktøjer, der kan bruges dagligdagen, og det gælder for alle, uanset om man er direktør, marketingsmand eller iværksætter. Ved at dele successer og fejltagelser med hinanden kan der skabes grobund for bæredygtig vækst.
"Hvor bæredygtighed i mange år var teori, så er begrebet i dag meget virkeligt. Nye tilgange og bedre viden dukker op i hektistk tempo. Nykredit deltager for at høre om de nyeste resultater. Samtigig vil vi gerne vise, hvilken betydning virksomheders arbejde med bære dygtighed har for os som investorer", fortæller bankdirektør Lars Bertram fra Nykredit.
Konferencen finder sted på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København d. 13. marts 2014 fra. 9.00-18.00.