23.06.2020  |  Strategi & ledelse

Magasin er på banen med ny ansvarlighedsstrategi

I en ny bæredygtighedsstrategi vil Magasin stille strengere krav til forbrugere, partnerbrands og egne indkøbere.

Magasin har for nylig offentliggjort ansvarlighedsstrategien ”We Love To Care”, der skal være med til at skubbe mode- og livsstilsbranchen i en mere bæredygtig retning. Det skriver Fashion Forum.

Strategien bygger videre på Magasins eksisterende tiltag, herunder at uddanne indkøbere i bæredygtighed, udskiftning af indpakning til grønnere alternativer samt et samarbejde med YourLocal i forhold til madspild.

Et nyt område i Magasins strategi er materialer i egne kollektioner, hvor 50 procent af produkterne skal være fremstillet af bæredygtige materialer inden 2023. Da det kan være udfordrende at definere, hvornår et materiale er fuldstændig bæredygtig, planlægger varehuset at kategorisere disse i formaterne ’godkendt’, ’et bedre alternativ, men ikke godt nok’, og ’no go’. Blandt de godkendte materialer er GOTS-certificeret bomuld, RWS-uld samt Eco Vero.

Læs også: H&M åbner forsyningskæden med nyt initiativ

Magasin vil derudover opfordre sine brands og samarbejdspartnere til at tage ansvar i udviklingen. Derfor har varehuset udarbejdet en code of conduct, som indeholder en række minimumskrav, som skal efterkommes, og sikre, at alle driver en miljømæssig ansvarlig og etisk korrekt forretning.

I samarbejde med rådgivervirksomheden In futurum har Magasin gjort en indsats for at blive klogere. Her er indkøbsteamet blevet uddannet i at gennemføre ansvarlige indkøb blandt andet gennem workshops.

- HCL

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere