Nykredit: Det handler om tillid!
Nykredit er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”, og det stiller krav til alle de services, som Nykredit tilbyder både kunder og medarbejdere. Det gælder også den gastronomiske servicepalette, som Fazer Food Services står for ...
... og her er nytænkningen i fuld gang. En del af nytænkningen er at gå væk fra den traditionelle buffet og overlade det gastronomiske ansvar til Fazer Food Services’ køkkenteams, der hver dag serverer ca. 2300 måltider fordelt i Nykredits seks kantiner.
”Som virksomhed vil man ofte gerne selv bestemme, hvad der skal være til frokost: tre slags pålæg, fire blandede salater og to varme retter. Denne traditionelle tilgang vil vi gerne gøre op med”, fortæller Vibeke Sonne Barfred, seniorspecialist i Procurement og Facility Management hos Nykredit, og fortsætter.
”Der skal ikke være en overflod af mad. Der er MAD, og det hele er så velsmagende og indbydende, at du er sikker på at kunne blive mæt og samtidig få wow-oplevelser. Det gælder den daglige frokost, men også mødeforplejningen og den mad, som vores medarbejdere kan købe med hjem.”
For at det kan lade sig gøre, er tillid et afgørende nøgleord.
”I bund og grund handler det om at have tillid til hinanden. Det er et spørgsmål om, at jeg som opdragsgiver tør at give slip. Og at der er tillid fra den øverste ledelse i Nykredit til, at Fazer prøver nye ting af – ligesom vi også er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”. Ellers er det en umulig opgave. Fazer og køkkenteamsne er så professionelle og er absolut de bedste til at drive forretningen, så vi har fuld tillid til, at de bedst ved, hvordan retterne sammensættes og udvikles i forhold til smag, bæredygtighed, mangfoldighed, sæsoner, variationer, sundhed osv.”, fortæller Vibeke.
Vi kan godt være uenige
Vibeke har været ansvarlig for samarbejdet med Fazer Food Services, siden det startede tilbage i 2008, hvor Fazer Food Services skulle bespise 300 af Nykredits medarbejdere i København. Når de gastronomiske services skal udvikles hos Nykredit, er Vibekes kontaktperson hos Fazer Food Services, kundechef Anne Kongshede, en vigtig sparringspartner.
”I begyndelsen var det svært for mig ikke at gå ned i køkkenet og blande mig. Men nu har jeg et tæt samarbejde med Anne, og det er fantastisk! Jeg bruger Anne i tykt og tyndt, og Fazer er også rigtig gode til at sparre med hinanden internt og få tingene løst godt og hurtigt”, fortæller Vibeke og påpeger samtidig, at hende og Anne ikke altid er helt enige.
”Anne og jeg kan godt være meget uenige, men vi finder altid en fornuftig løsning for begge parter. Det er dét, et godt samarbejde handler om: at vi i fællesskab får udviklet hinanden og køkkenerne. Det er ikke ”dem” og ”os”. Uanset om der står Fazer på trøjen eller ej, ser vi køkkenmedarbejderne som en del af Nykredit.”
Madekspertise er afgørende
Da Nykredit valgte at outsource hele kantinedriften i 2015, og Vibeke skulle finde den nye leverandør, var der særligt ét parameter, hun vægtede højt.
”Det var vigtigt for mig, at det var en single-service-leverandør. At det handlede om mad, som jo langt fra er vores kerneforretning. Det er også en af grundene til, at vi dengang valgte at fortsætte – og udvide – samarbejdet med Fazer Food Services”, siger Vibeke og fortæller, hvordan køkkenmedarbejderne er vokset – både fagligt og personligt – af det faglige netværk, de er blevet en del af og de mange kurser, som Fazer Food Services tilbyder.
”Faglige og kompetence køkkenmedarbejdere – det giver ærlig mad! Det betyder meget for os, at Fazers medarbejdere har det godt, for vi vil jo gerne fastholde og tiltrække de dygtigste køkkenmedarbejdere til Nykredit. Deres passion for maden kan smages og mærkes i den høje kvalitet og gode service, og det er med til at gøre Nykredit til en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere. Det er da skønt, når du møder 98 % glade kolleger i kantinen!”