Nykredit: Det handler om tillid!

Nykredit er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”, og det stiller krav til alle de services, som Nykredit tilbyder både kunder og medarbejdere. Det gælder også den gastronomiske servicepalette, som Fazer Food Services står for ...

Fazer Food Services' gastronomiske nytænkning er i fuld gang hos Nykredit. For at det kan lade sig gøre, er tillid afgørende.

30.09.2019

Anne Mørk Christoffersen, CSR.dk

... og her er nytænkningen i fuld gang. En del af nytænkningen er at gå væk fra den traditionelle buffet og overlade det gastronomiske ansvar til Fazer Food Services’ køkkenteams, der hver dag serverer ca. 2300 måltider fordelt i Nykredits seks kantiner.   

”Som virksomhed vil man ofte gerne selv bestemme, hvad der skal være til frokost: tre slags pålæg, fire blandede salater og to varme retter. Denne traditionelle tilgang vil vi gerne gøre op med”, fortæller Vibeke Sonne Barfred, seniorspecialist i Procurement og Facility Management hos Nykredit, og fortsætter.

”Der skal ikke være en overflod af mad. Der er MAD, og det hele er så velsmagende og indbydende, at du er sikker på at kunne blive mæt og samtidig få wow-oplevelser. Det gælder den daglige frokost, men også mødeforplejningen og den mad, som vores medarbejdere kan købe med hjem.”

For at det kan lade sig gøre, er tillid et afgørende nøgleord.

”I bund og grund handler det om at have tillid til hinanden. Det er et spørgsmål om, at jeg som opdragsgiver tør at give slip. Og at der er tillid fra den øverste ledelse i Nykredit til, at Fazer prøver nye ting af – ligesom vi også er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”. Ellers er det en umulig opgave. Fazer og køkkenteamsne er så professionelle og er absolut de bedste til at drive forretningen, så vi har fuld tillid til, at de bedst ved, hvordan retterne sammensættes og udvikles i forhold til smag, bæredygtighed, mangfoldighed, sæsoner, variationer, sundhed osv.”, fortæller Vibeke.

Vi kan godt være uenige

Vibeke har været ansvarlig for samarbejdet med Fazer Food Services, siden det startede tilbage i 2008, hvor Fazer Food Services skulle bespise 300 af Nykredits medarbejdere i København. Når de gastronomiske services skal udvikles hos Nykredit, er Vibekes kontaktperson hos Fazer Food Services, kundechef Anne Kongshede, en vigtig sparringspartner.

”I begyndelsen var det svært for mig ikke at gå ned i køkkenet og blande mig. Men nu har jeg et tæt samarbejde med Anne, og det er fantastisk! Jeg bruger Anne i tykt og tyndt, og Fazer er også rigtig gode til at sparre med hinanden internt og få tingene løst godt og hurtigt”, fortæller Vibeke og påpeger samtidig, at hende og Anne ikke altid er helt enige. 

”Anne og jeg kan godt være meget uenige, men vi finder altid en fornuftig løsning for begge parter. Det er dét, et godt samarbejde handler om: at vi i fællesskab får udviklet hinanden og køkkenerne. Det er ikke ”dem” og ”os”. Uanset om der står Fazer på trøjen eller ej, ser vi køkkenmedarbejderne som en del af Nykredit.”

Madekspertise er afgørende

Da Nykredit valgte at outsource hele kantinedriften i 2015, og Vibeke skulle finde den nye leverandør, var der særligt ét parameter, hun vægtede højt.

”Det var vigtigt for mig, at det var en single-service-leverandør. At det handlede om mad, som jo langt fra er vores kerneforretning. Det er også en af grundene til, at vi dengang valgte at fortsætte – og udvide – samarbejdet med Fazer Food Services”, siger Vibeke og fortæller, hvordan køkkenmedarbejderne er vokset – både fagligt og personligt – af det faglige netværk, de er blevet en del af og de mange kurser, som Fazer Food Services tilbyder.

”Faglige og kompetence køkkenmedarbejdere – det giver ærlig mad! Det betyder meget for os, at Fazers medarbejdere har det godt, for vi vil jo gerne fastholde og tiltrække de dygtigste køkkenmedarbejdere til Nykredit. Deres passion for maden kan smages og mærkes i den høje kvalitet og gode service, og det er med til at gøre Nykredit til en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere. Det er da skønt, når du møder 98 % glade kolleger i kantinen!”

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Brainy Brunch: S’et i ESG: 3 stærke råd til at kommunikere om social ansvarlighed

Relateret indhold

02.07.2024CSR.dk

Eksperter: CO2-afgift skaber ikke grundlæggende forandring af landbruget

02.07.2024CSR.dk

Dansk pensionskasse trækker investeringer ud af boreplatforme

28.06.2024CSR.dk

Nyt inspirationskatalog skal hjælpe danske virksomheder i arbejdet med biodiversitet

28.06.2024Byggeriets Samfundsansvar

Sponseret

ESG-råd skal kortlægge udfordringer og muligheder i bygge- og anlægsbranchen

27.06.2024CSR.dk

Regeringen og Novo Nordisk Fonden indgår samarbejde om historisk nytænkning af det danske areal

27.06.2024CSR.dk

Andelsselskab vil støtte landbruget gennem klimakreditter

24.06.2024CSR.dk

DSV og UNICEF indgår partnerskab for at sikre adgang til vitale forsyninger for børn over hele verden

21.06.2024VIA University College

Sponseret

Indre bæredygtighed: Den skjulte men afgørende faktor for ydre bæredygtig forandring

Jobmarked

Se alle

Beierholm

ESG-Seniorkonsulent til Beierholm Bæredygtighed

Til vores nyopstartede afdeling for Bæredygtighed søger vi erfarne konsulenter, der kan være med til at sætte deres præg på afdelingen fra dag ét!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hofor

Seniorprojektleder og talsperson for regn- og spildevandsprojekter i Hovedstadsområdet

Vil du være med til at klimasikre hovedstadsområdet og kommunikere de udfordringer, vi oplever som spildevandsforsyning? Så har du mulighed for at blive en del af holdet i Spildevand Plan HOFOR.

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

22.07.2024

Hofor

Biomass Sustainability Officer til HOFOR – hovedkontoret i Ørestad

Vil du være med til at sikre bæredygtigt biomasse til København?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

16.07.2024

Sparekassen Danmark

ESG-controller

Brænder du for ESG og rapportering? Så er du måske vores nye kollega til en spændende, nyoprettet stilling som ESG-controller.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Andel

Sustainability Supply Chain Specialist – Skab en bæredygtig fremtid i vores indkøbsafdeling!

Vil du være med til at prioritere grønne indkøb og arbejde med ansvarlig leverandørstyring? Vær med til at sætte dit præg på bæredygtighedsrejsen i vores indkøb og leverandørkæde. Vi er en ny funktion i indkøbsafdelingen, det betyder at dit ansvarsområde og dine opgaver løbende tilføres og tilpasses, i forhold til din og forretningens udvikling.

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

14.07.2024

SUSTAINX ApS

Vil du være med på et stærkt ESG-Hold? 🌱

Som Senior ESG Advisor hos SustainX bliver du en aktiv del af den grønne omstilling, og sammen leverer vi ESG løsninger, der omfatter alt fra strategi til direkte projektudførelse.

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Anlægsgartner Gottlieb A/S

Anlægsgartner Gottlieb A/S privathave afdelingen søger formand

Anlægsgartner Gottlieb Søger formand til udførsel af anlægsopgaver

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Beierholm

Senior Manager til erklæringsafgivelse på bæredygtighedsområdet

Til vores nystartede afdeling for erklæringsafgivelse på bæredygtighedsrapporteringer søger vi en Senior Manager, der kan være med til at sætte sit præg på afdelingen fra dag ét!

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Klimakampen ApS
Workshop
Klimakampen - Marts 2024

Er du kontorets klimahelt? Saml dit hold og dyst mod dine kollegaer i at udføre klimavenlige handlinger i 4 uger. Tilmeld jer Klimakampen nu!

Dato

04.03.2024

Sted

Online

Sustainable Business Solutions ApS
Kursus
Klimadata og klimaregnskaber i praksis - Aarhus

Efterspørges der en baseline på virksomhedens carbon udledninger, og har du behov for at blive bekendt med klimaregnskabets scope 3? Dette to-dages kursus vil ruste dig til at håndtere klimadata og klimaregnskaber effektivt.

Dato

19.06.2024

Tid

09:00

Sted

Comwell Aarhus, Værkmestergade 2 8000 Aarhus C

Sustainable Business Solutions ApS
Kursus
Klimadata og klimaregnskaber i praksis - København

Efterspørges der en baseline på virksomhedens carbon udledninger, og har du behov for at blive bekendt med klimaregnskabets scope 3? Dette to-dages kursus vil ruste dig til at håndtere klimadata og klimaregnskaber effektivt.

Dato

25.06.2024

Tid

09:00

Sted

IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1530 København V

SUSTAINX ApS
Webinar
Webinar: Spørgetime om ESG

- Med CEO og Partner i SustainX, Line Amtorp

Dato

26.06.2024

Tid

11:00

Sted

Online

Sustainable Business Solutions ApS
Webinar
Gratis webinar - Scope 3: Downstream-udledninger

Bliv klogere på de 7 downstream-udledninger i klimaregnskabets scope 3, når vi gennemgår dem én efter én med konkrete eksempler og gode råd. Webinaret er en del af Sustainable Business Solutions gratis webinarrække "ESG to the point".

Dato

02.07.2024

Tid

08:15

Sted

Live online (Zoom)

Sustainable Business Solutions ApS
Webinar
Gratis Webinar - CSRD: Hvad skal der rapporteres på?

Bliv fortrolig med de nye CSRD-krav og forstå, hvad der er obligatorisk, og hvad der afhænger af dobbeltvæsentlighedsanalysen. I dette gratis webinar fra Sustainable Business Solutions vil vores seniorrådgivere give dig et detaljeret indblik i implementeringstidslinjen, ESRS-hierarkiet, og hvordan en CSRD-rapport ser ud. Webinaret er en del af vores "ESG to the point" webinarserie.

Dato

06.08.2024

Tid

08:15

Sted

Live online (Zoom)