Podcast: Kommunikation og Purpose med Martin Ankerstjerne

I en verden med større fokus på bæredygtighed og politik er virksomheder nødt til at forholde sig til andet end blot det, de sælger. De skal være helt skarpe på deres kernefortælling og deres purpose og tage aktiv del i den politiske dagsorden.

En virksomheds kernefortælling skal fungere både på ”indersiden” overfor medarbejderne, og på ”ydersiden”, altså imod kunderne. Men hvad kræver det af en virksomhed, og hvordan griber man det an? Det taler Steffen Max Høgh med Martin Vith Ankerstjerne om i denne udgave af podcasten Bæredygtig Business. Ankerstjerne er direktør og partner i Kommunikationsbureaet Advice og deler ud af sine guldkorn til lytterne.

Virksomheder er ligesom ”almindelige borgere” gået gennem en transformation, når det handler om at være med til at løse de samfundsudfordringer, vi står overfor. Fra tidligere tiders ”at rydde op i eget hus” med CSR, handler det nu i høj grad om, at virksomheder skal være skarpe på den politiske dagsorden. Som virksomhed i dag er du simpelthen nødt til at forholde dig aktivt til politik. Og det kan du gøre ved at styrke kernefortællingen.

Martin Vith Ankerstjerne fortæller, hvordan Advice hjælper virksomheder med at kommunikere historier om:

  • Hvordan og hvad de bidrager med til forbrugerne
  • Hvad de bidrager med til samfundet
  • Hvordan de arbejder på at løse de udfordringer, der bl.a. er skitseret af FN’s Verdensmål
  • Hvordan er det er en god forretning for virksomheden

Men hvordan kan et kommunikationsbureau bidrage til at løse nogle af de udfordringer, samfundet står over for? Skal de ikke bare kommunikere?

Advice vil gerne bidrage med noget ”mere” end bare rådgivning. Derfor har de skabt et ”Bæredygtighedsbarometer”, som er en befolkningsundersøgelse, hvor de spørger til danskernes opfattelse af bæredygtighed og virksomhedernes rolle i den bæredygtige omstilling. Hør mere om barometeret, om CEO aktivisme, om kernefortælling og purpose når Steffen Max Høgh stiller alle de kritiske og nysgerrige spørgsmål, som gør dig klogere i denne udgave af Bæredygtig Business.

Lyt med her

09.04.2024SustainBusiness

Sponseret

Sustainable Finance i Danske Bank

01.04.2024SustainBusiness

Sponseret

Podcast: “Not in my backyard” – med Mads Nyvold

20.03.2024SustainBusiness

Sponseret

Fremtidens værdikæder – med Alis Sindbjerg Hinrichsen

07.03.2024SustainBusiness

Sponseret

Er Kina ved at overtage verdensherredømmet?

19.02.2024SustainBusiness

Sponseret

Rundrejse i Danmark skal gøre klimajournalistikken bedre

25.01.2024SustainBusiness

Sponseret

Biasbevidst ledelse med Christina Lundsgaard Ottsen