Podcast: Kommunikation og Purpose med Martin Ankerstjerne

I en verden med større fokus på bæredygtighed og politik er virksomheder nødt til at forholde sig til andet end blot det, de sælger. De skal være helt skarpe på deres kernefortælling og deres purpose og tage aktiv del i den politiske dagsorden.

En virksomheds kernefortælling skal fungere både på ”indersiden” overfor medarbejderne, og på ”ydersiden”, altså imod kunderne. Men hvad kræver det af en virksomhed, og hvordan griber man det an? Det taler Steffen Max Høgh med Martin Vith Ankerstjerne om i denne udgave af podcasten Bæredygtig Business. Ankerstjerne er direktør og partner i Kommunikationsbureaet Advice og deler ud af sine guldkorn til lytterne.

Virksomheder er ligesom ”almindelige borgere” gået gennem en transformation, når det handler om at være med til at løse de samfundsudfordringer, vi står overfor. Fra tidligere tiders ”at rydde op i eget hus” med CSR, handler det nu i høj grad om, at virksomheder skal være skarpe på den politiske dagsorden. Som virksomhed i dag er du simpelthen nødt til at forholde dig aktivt til politik. Og det kan du gøre ved at styrke kernefortællingen.

Martin Vith Ankerstjerne fortæller, hvordan Advice hjælper virksomheder med at kommunikere historier om:

  • Hvordan og hvad de bidrager med til forbrugerne
  • Hvad de bidrager med til samfundet
  • Hvordan de arbejder på at løse de udfordringer, der bl.a. er skitseret af FN’s Verdensmål
  • Hvordan er det er en god forretning for virksomheden

Men hvordan kan et kommunikationsbureau bidrage til at løse nogle af de udfordringer, samfundet står over for? Skal de ikke bare kommunikere?

Advice vil gerne bidrage med noget ”mere” end bare rådgivning. Derfor har de skabt et ”Bæredygtighedsbarometer”, som er en befolkningsundersøgelse, hvor de spørger til danskernes opfattelse af bæredygtighed og virksomhedernes rolle i den bæredygtige omstilling. Hør mere om barometeret, om CEO aktivisme, om kernefortælling og purpose når Steffen Max Høgh stiller alle de kritiske og nysgerrige spørgsmål, som gør dig klogere i denne udgave af Bæredygtig Business.

Lyt med her

19.12.2024SustainBusiness

Sponseret

Et kig ud i fremtiden med Sebastian Mernild

21.11.2024SustainBusiness

Sponseret

Det Digitale Produktpas og DMA med Louise Klüwer

08.10.2024SustainBusiness

Sponseret

Fra diesel til grøn energi på Molslinjen

29.08.2024SustainBusiness

Sponseret

Krisekommunikation med Thomas Mandrup

29.07.2024SustainBusiness

Sponseret

IDG’erne er gode for SMV’erne

29.04.2024SustainBusiness

Sponseret

Bæredygtighedsbarometer 2024 for SMV’er