Purpose
17.03.2021SustainBusiness
Sponseret
Podcast: Kommunikation og Purpose med Martin Ankerstjerne
I en verden med større fokus på bæredygtighed og politik er virksomheder nødt til at forholde sig til andet end blot det, de sælger. De skal være helt skarpe på deres kernefortælling og deres purpose og tage aktiv del i den politiske dagsorden.
13.02.2020ECCO
Sponseret
Zendoo – Danish design with a purpose
In the course of the company's first three years, the small design company Zendoo has grown from a good idea to a dynamic, profitable business with a solid socioeconomic profile. They help people enter or return to a working life, and uses among other things surplus leather from ECCO's production to make their products.
26.08.2019CSR.dk
Unilever klar til at frasælge brands uden ægte purpose
Et varemærke skal have et højere formål end bare øget salg, og så skal det være klar til at sætte handling bag ordene. Sådan lyder kravene fra Unilevers topchef Alan Jope, der understreger, at koncernen er klar til at skille sig af med brands, der ikke kan leve op til dem.
23.05.2019MäRK
Sponseret
Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?
Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?
25.02.2019MäRK
Sponseret
En stærk samfundsambition skaber succes
Et brand skal have en samfundsambition. Det var ét af hovedbudskaberne til SB Nordic-konferencen for et par uger siden. Virksomheder skal skille sig ud og at tage et standpunkt, også selvom de vælger nogle potentielle kunder fra ved at gøre det.
04.05.2018TANIA ELLIS - The Social Business Company
Sponseret
Is corporate activism just a sales booster and brand builder?
By taking a clear stand on an important social issue, Call me is one of the few Danish examples of successful corporate activism. But is it just a marketing gimmick? Get important do's & don'ts from former Call me CEO Hanne Lindblad.
26.04.2018CSR.dk
Formål er godt, men det skal være ægte
Ledelse med formål var det gennemgående tema, da Presidents Summit – med Bill Clinton som det store trækplaster – løb af stablen i København d. 17. april. Et troværdigt formål skal være funderet i virksomhedens originale ’why’, lød det blandt andet.
22.09.2016CSR.dk
Kan marketing give mening?
Virksomheders kommunikation med deres kunder er presset. Hverken forbrugere eller erhvervskunder tror på de traditionelle budskaber, er trætte af at få dem præsenteret og leder efter noget andet. Kan vi finde det på Sustainable Brands-konferencen i næste uge?
Udgiver
Copyright 2023