Medlemsprofiler Se alle
Purpose
Klima, miljø og energi

Podcast: Kommunikation og Purpose med Martin Ankerstjerne
I en verden med større fokus på bæredygtighed og politik er virksomheder nødt til at forholde sig til andet end blot det, de sælger. De skal være helt skarpe på deres kernefortælling og deres purpose og tage aktiv del i den politiske dagsorden.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

En virksomhed skal have et overordnet formål
Mange husker måske TV-reklamerne med hudplejeprodukterne Dove. Allerede i 2004 indeholdt deres reklamer kvinder i alle størrelser og farver frem for at bruge datidens model-idealer.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Unilever klar til at frasælge brands uden ægte purpose
Et varemærke skal have et højere formål end bare øget salg, og så skal det være klar til at sætte handling bag ordene. Sådan lyder kravene fra Unilevers topchef Alan Jope, der understreger, at koncernen er klar til at skille sig af med brands, der ikke kan leve op til dem.
Strategi & ledelse

Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?
Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?
Indhold fra partner
Medarbejder

Zendoo – Danish design with a purpose
In the course of the company's first three years, the small design company Zendoo has grown from a good idea to a dynamic, profitable business with a solid socioeconomic profile. They help people enter or return to a working life, and uses among other things surplus leather from ECCO's production to make their products.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Nye boller på den amerikanske forretningssuppe
Det kortsigtede aktionærfokus fik en ordentlige bule i august 2019 med en ny formålserklæring fra mange af USA’s største virksomheder.
Kommunikation
Indspark: Pas på "heltefælden"! Brands skal stoppe med at sætte sig selv først, når de fokuserer på purpose
Kommunikation

En stærk samfundsambition skaber succes
Et brand skal have en samfundsambition. Det var ét af hovedbudskaberne til SB Nordic-konferencen for et par uger siden. Virksomheder skal skille sig ud og at tage et standpunkt, også selvom de vælger nogle potentielle kunder fra ved at gøre det.
Indhold fra partner