Purpose

Klima, miljø og energi

Podcast: Kommunikation og Purpose med Martin Ankerstjerne

I en verden med større fokus på bæredygtighed og politik er virksomheder nødt til at forholde sig til andet end blot det, de sælger. De skal være helt skarpe på deres kernefortælling og deres purpose og tage aktiv del i den politiske dagsorden.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

En virksomhed skal have et overordnet formål

Mange husker måske TV-reklamerne med hudplejeprodukterne Dove. Allerede i 2004 indeholdt deres reklamer kvinder i alle størrelser og farver frem for at bruge datidens model-idealer.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Unilever klar til at frasælge brands uden ægte purpose

Et varemærke skal have et højere formål end bare øget salg, og så skal det være klar til at sætte handling bag ordene. Sådan lyder kravene fra Unilevers topchef Alan Jope, der understreger, at koncernen er klar til at skille sig af med brands, der ikke kan leve op til dem.

0 kommentarer

Strategi & ledelse

Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?

Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere