Pust nyt liv i CSR-rapporten
Alle, der laver en CSR-rapport, har haft samtalen om, hvordan man kan få mere ud af den. CSR.dk kan hjælpe med at få det til at ske.
Efter måneders arbejde, hårde interne forhandlinger om data og budskaber og endeløse godkendelsesprocesser ligger den endelig klar: Årets CSR-rapport. Nu skal den sendes ud til dem, man har placeret på en dertil indrettet mailingliste, den skal lægges frem i receptionen og måske i kantinen. Måske bliver der endda produceret en pressemeddelelse, som sendes ud.
Og så dør den. Alle går videre med andre opgaver, og de gode intentioner om at udvikle andre kommunikationsprodukter ud fra rapporten, som man havde ved projektets start, går i glemmebogen endnu et år.
Men sådan behøver det ikke at være. Og CSR.dk vil gerne hjælpe virksomheder med at sørge for, at den fortælling bliver fortid.
Nye formater til nye læsere
”De fleste CSR-rapporter bliver læst ret få mennesker. Men der ligger utrolig mange data, budskaber og historier i det indsamlede materiale og bag den konkrete tekst. Dem kan der være masser af værdi i at få ud ved at bruge andre kommunikationsformater,” siger Per Christensen, som er community manager på CSR.dk
Det kan være print-formater som nyhed om lancering, et overblik over hovedbudskaberne og dybdegående interviews med virksomhedens ledelse eller specialister.
Det kan også være et lydformat i form af en podcast, hvor man fortæller om og diskuterer resultater og historier fra CSR-rapporten.
Oveni kan man bakke formaterne op og nå endnu længere ud med målrettet annoncering og aktiviteter på sociale medier.
”Det handler om at give CSR-rapporten et længere liv og om at sørge for, at alle de data og budskaber, der er samlet i den, bliver levende aktiver i branding og markedsføring,” siger Per Christensen.
En god pakkeløsning
CSR.dk har derfor skruet et produkt sammen, som leverer i alle formaterne – og forhåbentlig også på målet om at få mere ud af de relativt mange kræfter, der bruges på at producere årets opgørelse af indsatsen på CSR.
”Vi mener, vi kan tilbyde en let, overkommelig og effektiv måde at promovere CSR-rapporten, så den og dens indhold når ud til flere. Vi har nogle gode formater, som i kombination med CSR.dk's målgruppeunivers sørger for at CSR-rapporten og de afledte produkter rammer en dedikeret målgruppe på tværs af kanaler – online, nyhedsbrev, podcast, LinkedIn,” siger Per Christensen.
Desuden kan artikel, nyhed og podcast – eller delelementer af samme – frit bruges af virksomheden både eksternt og internt.
Læs mere om produktpakken her. Du kan også skrive til Per Christensen på pc@horisontgruppen.dk eller ringe på 53 73 13 73.