Rejsende og besøgende identificerer sig i højere grad med bæredygtige brands
Det er ikke kun hospitality- og rejsebrands der i højere grad fokuserer på bæredygtigt orienteret forretningsdrift. Rejsende og besøgende vælger brands der deler deres holdninger til bæredygtighed.
For to måneder siden løb Responsible Hospitality Day 2018 af stablen for andet år i træk i Bella Center i København. Dagen markerer indirekte en tendens i og vilje til i hospitality-, møde- og restaurationsbrancherne, at tage stilling og ansvar til bæredygtighed.
Næsten halvdelen af alle rejsende er i dag klar til at betale mere for, at rejse med et brand der har en bæredygtig profil, og det ændrer måden vi tænker rejser, hospitality og bæredygtighed.
Flere og flere brands i rejseindustrien og hospitalityindustrien vælger at koncentrere sig om bæredygtigt orienterede forretningsstrategier. Som nogle af verdens største brancher betyder det, at brands og virksomheder rent faktisk kan være med til at facilitere bæredygtige ændringer i verden.
Der er mange bevæggrunde i spil, men en af de vigtigste er uden tvivl de øgede bæredygtighedsansvarskrav stillet af forbrugere og rejsende. Forbrugere verden over forventer at deres favoritbrands agerer lige så bæredygtigt som de selv gør, hvis ikke mere. Undersøgelse viser, at forbrugere er klar til at vælge og vrage mellem brands baseret ud fra bæredygtighed. ....
Læs resten af artiklen på meetly.dk