20.10.2015 | Medarbejder
Skaf dine nye ansatte med CSR
Indhold fra partner Hvad er dette?
Du skal markedsføre dig overfor nye ansatte. Dette kaldes employer branding. Og her er CSR helt centralt.
Skaf dine nye ansatte med CSR
Formålet med at tage et samfundsmæssigt ansvar (også kaldet CSR eller corporate social responsibility) er normalt at få flere kunder. Udover at det naturligvis også er det moralsk rigtige at gøre. Og det er stadig muligt i mange brancher at sikre sig et forspring foran konkurrenterne. I dag er fokus dog ikke kun på kunderne, men også på medarbejderne. Specielt nu hvor der ofte er stor konkurrence om at tiltrække de klogeste og bedste af slagsen.
Stolthed og mening
Mange undersøgelser viser, at de yngre generationer er meget fokuserede på værdier. Når de vælger arbejdsgiver, er det ikke som tidligere karrieremuligheder og løncheck, som er vigtigst. Værdier, identitet og følelser spiller i højere grad ind. De vil arbejde for en virksomhed, som gør en positiv forskel i verden. Og som de derfor kan være stolte af at være en del af.
Det gælder faktisk også de lidt ældre årgange. Vi har også ændret vores ønsker til arbejdspladsen dog ikke i samme grad som de yngre.
Hvad kan man så gøre?
Virksomheden skal markedsføre sig overfor nye ansatte. Dette kaldes også employer branding. Og her er CSR helt centralt. Sørg først for at vise den gode forskel din virksomhed har på verden. Det er her din mission, vision og værdier skal i spil. En virksomhed med mening giver motivation for din nye medarbejder.
Sørg for at du overholder lovgivningen, og herudover tager et samfundsmæssigt ansvar. Find det område du gerne vil gøre bedre i verden udover at få bankkontoen til at vokse. Sørg for at du fokuserer på dette, og derudover sørger for ikke at lave alt for meget skidt på de andre områder af samfundet.
Vær åben om dine mål. Sol dig i dine successer. Erkend områder du mangler at forbedre. Og inviter omverdenen til at hjælpe på CSR rejsen!
Så vil du blive meget mere attraktiv for kvalificeret kandidater til din organisation i fremtiden!
Kommunikation

Kan man lave en skarp CSR strategi på 4-5 måneder - udelukkende via online rådgivning?
Det er helt tydeligt, at Covid 19-pandemien har trukket indførelsen af digitalisering og virtuelle læringsmiljøer op i et højere tempo. Vi er nu alle vant til virtuelle møder og online vidensdeling
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Sådan laver du en miljøpolitik!
De fleste virksomheder påvirker miljøet. Derfor giver det mening at arbejde bevidst med miljøet, da man så kan minimere omkostningerne og risikoen for dårlig omtale, og styrke sin branding og forretningsudvikling. Og dette starter med en miljøpolitik.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Paradigmeskifte på vej i erhvervslivet – farvel til korruption, bedrag og hvidvask
Der går næppe en uge uden at vi møder nye historier i aviserne om korruption, bedrag og hvidvask i det danske samfund. Det er som om vi er inde i en periode, hvor skandalerne bare står i kø for at blive fortalt. Det er specielt finansverdenen der er ramt.
Indhold fra partner
Kommunikation

Euro Cater - CSR er godt købmandskab
Sund fornuft og omtanke har altid været kernen hos foodservicevirksomheden Euro Cater. Det man gør, skal være i orden, og man skal bruge ressourcerne hensigtsmæssigt. Det ændrer en CSR-strategi ikke på, men processen, som blev sat i gang af nye lovkrav,har sat arbejdsgangene i system.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Sådan bliver verdensmålene til god forretning
FN’s verdensmål skaber forretningsmuligheder for mindst 12 billioner $. Men hvordan og hvad skal der til for at danske virksomheder kan få en sundere økonomi ved at skabe en mere bæredygtig forretning?
Indhold fra partner
Kommunikation

CSR har sat ordentligheden i system hos VAM A/S
Krav fra en kunde satte entreprenørfirmaet VAM A/S i gang med at arbejde struktureret med CSR. Samarbejdet med Sustainor gjorde det klart, at den ordentlighed, VAM altid har lagt stor vægt på, langt hen ad vejen er CSR. For hos VAM tager man sig godt af sine medarbejdere, passer på ressourcerne - og tjener penge på det.
Indhold fra partner