02.02.2016  |  Klima, miljø og energi

Vodka kan også blive mere bæredygtig

Absolut Company holdt i sidste uge en workshop for at sætte fokus på bæredygtighed.

I juni 2015 satte The Absolut Company gang i en tredages ”brain storming” med navnet Creative Space i Gröndal, Stockholm. Formålet var at føde nye idéer om, hvorledes The Absolut Company, der blandt andet står bag Absolut Vodka, Malibu og Kahlúa, kan mindske firmaets klimapåvirkning og forbedre bæredygtighed.

Nu tager den svenske virksomhed næste skridt mod bæredygtighed og dermed mod fremtidens emballage.

Læs også: Bæredygtighed skaber øget omsætning

Den 26. januar åbnede Absolut Company nemlig dørene for en hel dags workshop i Stockholm. Formålet med dagen var at undersøge, hvordan man kan føre den vindende idé fra Creative Space ud i livet samt at udforske ny, bæredygtig emballage.

Bæredygtighed er ikke nyt på dagsordenen
Det er ikke helt nyt for The Absolut Company at sætte miljømæssigt ansvar på programmet:

”Creative Space gav os værdifulde ideer, som vi nu sammen med vores leverandører vil se, om vi kan bruge i praksis. Øget bæredygtighed har været en ledetråd for vores arbejde siden begyndelsen af 1990'erne. Det her føles som et naturligt skridt i vores løbende bestræbelser på at løse de udfordringer angående bæredygtighed, som vi står overfor”, siger produktionsdirektør for Absolut Vodka, Anna Schreil, i en pressemeddelelse.

Læs også: Innovationsbehovet er konstant

Til workshoppen deltog blandt andre Maria Strømme, professor i nanoteknologi. Hun skulle ifølge Absolut Company sætte fokus på, hvordan ny teknologi og innovation kan være med til at ændre samfundet.

-CHM

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere