Vodka kan også blive mere bæredygtig
Absolut Company holdt i sidste uge en workshop for at sætte fokus på bæredygtighed.
The Absolut Company satte bæredygtighed på skemaet i sidste uge. Emballagen til de populære Absolut Vodka-flasker er blandt det, virksomheden har planer om at gøre mere bæredygtigt i fremtiden. Foto: The Absolut Company..
I juni 2015 satte The Absolut Company gang i en tredages ”brain storming” med navnet Creative Space i Gröndal, Stockholm. Formålet var at føde nye idéer om, hvorledes The Absolut Company, der blandt andet står bag Absolut Vodka, Malibu og Kahlúa, kan mindske firmaets klimapåvirkning og forbedre bæredygtighed.
Nu tager den svenske virksomhed næste skridt mod bæredygtighed og dermed mod fremtidens emballage.
Læs også: Bæredygtighed skaber øget omsætning
Den 26. januar åbnede Absolut Company nemlig dørene for en hel dags workshop i Stockholm. Formålet med dagen var at undersøge, hvordan man kan føre den vindende idé fra Creative Space ud i livet samt at udforske ny, bæredygtig emballage.
Bæredygtighed er ikke nyt på dagsordenen
Det er ikke helt nyt for The Absolut Company at sætte miljømæssigt ansvar på programmet:
”Creative Space gav os værdifulde ideer, som vi nu sammen med vores leverandører vil se, om vi kan bruge i praksis. Øget bæredygtighed har været en ledetråd for vores arbejde siden begyndelsen af 1990'erne. Det her føles som et naturligt skridt i vores løbende bestræbelser på at løse de udfordringer angående bæredygtighed, som vi står overfor”, siger produktionsdirektør for Absolut Vodka, Anna Schreil, i en pressemeddelelse.
Læs også: Innovationsbehovet er konstant
Til workshoppen deltog blandt andre Maria Strømme, professor i nanoteknologi. Hun skulle ifølge Absolut Company sætte fokus på, hvordan ny teknologi og innovation kan være med til at ændre samfundet.
-CHM