Afbudsrejser bliver socialt ansvarlige
Non-profit foreningen YouMe Shopping, der står bag CSR-eventen Who Cares Wins, lancerer nu hjemmesiden www.youmetravel.dk, hvor danskerne kan købe afbudsrejser samtidig med, at de gør en forskel.
Non-profit foreningen YouMe Shopping lancerer hjemmesiden www.youmetravel.dk, hvor danskerne får samlet alle tilgængelige afbudsrejser ét sted. Det gælder last-minute tilbud fra blandt andet Apollo Rejser, Bravo Tours, Detur, DTF Travel, Expedia.dk, Falk Lauritsen, FolkeFerie.dk, Nazar og Solfaktor.
Udover at få afbudsrejserne til samme billige priser som vanligt, har YouMe Shopping også sørget for, at rejserne er blevet gjort socialt ansvarlige. Det skal forstås på den måde, at hver solgt rejse udløser en donation til en dansk hjælpeorganisation på op til 500 kr. Dette beløb betales af rejsebureauet.
"YouMe Travel er et forsøg på at koble danskernes store glæde ved at rejse med muligheden for at gøre en forskel. Vi har holdt fast i de billige afbudsrejser som koncept, men tilføjet den dimension at man samtidig støtter en god sag på rejsearrangørens regning", fortæller Jonathan Løw, der er en af de frivillige bag den nye ide, i en pressemeddelelse.
Social ansvarlighed er mere
Non-profit foreningen YouMe Shopping står i forvejen bag den store CSR event Who Cares Wins 2013. Her deltager over 400 danske topchefer i en event, der handler om, hvordan skandinaviske virksomheder fremover kan tage et større socialt ansvar. Derfor understreger foreningen bag den nye afbudsportal, at social ansvarlighed er andet og mere end en donation pr. solgt rejse.
"Social ansvarlighed kan på ingen måde begrænses til at gøre en forskel, når man sælger en rejse til forbrugerne. Derfor forsøger vi også at påvirke rejsearrangørerne, når det kommer til medarbejder- og miljøpolitik, supply chains, arbejdsforhold på destinationerne og meget andet. Det sker igennem den store CSR event, vi arrangerer hvert år,” fortæller Jonathan Løw.
-LA