Bilka og Arla bruger låget i nyt samarbejde
'Brug Låget' er navnet på en kampagne, som Bilka og Arla Harmonie er gået sammen om. Kampagnen støtter samtidig Danmarks Naturfredningsforening.
Bilka og Arla Harmonie har indledt et samarbejde om kampagnen 'Brug Låget' til støtte for Danmarks Naturfredningsforening (DN).
Kampagnen handler om indsamling af plastiklåg fra Arlas mælke- og yoghurtkartoner. For hvert plastiklåg, der bliver indleveret, donerer Bilka og Arla Harmonie fem øre til naturfredningsforeningens store, årlige affaldskampagne, skriver DN på sin hjemmeside.
DN kæmper for mere genbrug i landet, og når lågene er blevet indsamlet, bliver de ikke brændt, som størstedelen af husholdningsaffaldet ellers bliver i Danmark. Lågene bliver i stedet genanvendt til de velkendte grønne Arla-mælkekasser.
Læs også: Kampagnen 'Brug Låget' er en succes
Interesserede samlere kan hente en eller flere gratis indsamlingsposer i Bilkas kundeservice og fylde dem med Arla-plastiklåg fra yoghurt- og mælkekartoner. Efter indsamling skal lågene læsses af i en stor mælkekarton ved Bilkas kundeservice, og når kampagnen er slut, trækker Bilka lod blandt indsamlerne om 72 gavekort til en værdi af 2.000 kroner.
Det er fedt at være med til netop dette projekt, fordi vi hvert år sælger 6,5 millioner mejeriprodukter med plasticlåg fra vores varehuse. Ved at være opsamlingssted for mælkelåg i Brug Låget-kampagnen kan vi være med til at passe på miljøet og sørge for, at lågene bliver brugt ansvarligt, siger Mark Nielsen, direktør for Bilka.
Bilka og Arla Harmonie har indtil videre besluttet, at kampagnen strækker sig fra den 1. januar til den 19. april 2015.
-KLZ