Medlemsprofiler Se alle
Arla
Klima, miljø og energi

Arla: Forbrugerne belønner os for vores bæredygtige ambitioner
Bæredygtighed bør være en del af alle virksomheders strategi, mener Natalie Knight, CFO i Arla. For forbrugerne belønner de virksomheder, der tager ansvar – og kan vise resultater. Og på den måde kan et bæredygtigt fokus skabe resultater på bundlinjen.
Indhold fra partner
Kommunikation

Energiselskabet OK går med i ny tænketank
”Som en andelsvirksomhed med 105 år på bagen har vi selvfølgelig stor sympati for andelstanken, hvor ejerne driver selskabet til fælles bedste. Derfor giver det god mening, at vi nu går ind i Demokratisk Erhverv,” siger Jørgen Wisborg, adm. direktør i OK.
Indhold fra partner
Menneskerettigheder

Ny statusopgørelse på etisk handel
Den 25. april lancerer Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) rapporten State of Ethical Trading, som tager temperaturen på etisk handel i Danmark. Igen i år ses et stigende fokus på ansvarlighed i dansk erhvervsliv, med skærpet fokus på FNs Verdensmål.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Mindre CO2 fra Arlas mælketransport
Siden vægtgrænserne for lastbiler blev ændret har Arla sparet store mængder CO2 ved at kunne færre kilometer for at transportere de samme mængder.
Klima, miljø og energi

Arla vil have mælkeproduktionen CO2-neutral fra 2050
Mejeriproducenten lancerer klimaplan, der omfatter 1,5 millioner malkekøer, 10.000 gårde og 70 mejerier i Nordvesteuropa.
Klima, miljø og energi

Bæredygtighed og Verdensmål i top på Folkemødet
Årets Folkemøde havde i år flere deltagere end nogensinde. Og endnu en gang var man begunstiget af helt perfekt vejr. Deltagerne som kom fra alle dele af landet og fra udlandet, havde mulighed for at høre og deltage i mere end 3.000 debatter i løbet af de fire dage. To af de emner som fyldte rigtig meget, var bæredygtighed i bred forstand, og FN's Verdensmål.
Indhold fra partner
Samfund

NGO’er og Arla i Twitter-love storm over mælk i Nigeria
Arla-koncernen fortalte d. 24. februar, at de officielt har forpligtet sig til at investere i Nigerias lokale mejeriproduktion. Det kunne de godt lide, ovre hos NGO’erne.
Klima, miljø og energi

Ny mælkekarton reducerer Arlas CO2-udslip kraftigt
Arlas nye, organiske mælkekarton skærer 20 procent af mejerigigantens CO2-udslip. Kartonens materialer består blandt andet af træ og restaffald.