24.05.2017  |  Klima, miljø og energi

Comwell modtager pris for bæredygtig omstilling

På under et år har Comwells indsats mod en bæredygtig omstilling båret frugt. Således kunne 15 Comwell hoteller den 23. maj tage i mod Det Økologiske Spisemærke i bronze.

Hos Comwell er man bevidste om, at hoteldrift er ressourcekrævende og belastende for miljøet. Derfor igangsatte virksomheden for et år tilbage en strategi om bæredygtig omstilling, som netop er blevet konkret belønnet.

Læs også: Økologiske landbrug vil analysere egen bæredygtighed

I går, mandag d. 23. maj, fik 15 Comwell-hoteller i Danmark således tildelt Det Økologiske Spisemærke i bronze.

Det betyder, at Comwell fremadrettet kan servere måltider, der er 30-60 procent økologiske, til mere end 600.000 gæster.

Comwells økologiske omstilling er sket på under et år, hvor man startede med en økologiprocent på beskedne 5 procent. I dag er koncernen oppe på 50 procent i gennemsnit:

”Det har givet vores restauranter et kvalitetsløft at arbejde mere bæredygtigt og med økologiske råvarer. Fokus på bæredygtighed er med til at øjne totaloplevelsen for både gæster, medarbejdere og samarbejdspartnere”, siger Peter Schelde, der er koncernchef i Comwell.

En ansvarlig og bæredygtig forretning
Men den bæredygtige omstillng indebærer ikke kun en økologisk tankegang. Hotelkæden har nemlig udviklet en konkret handlingsplan, hvor de arbejder målrettet mod at skabe en mere ansvarlig og bæredygtig forretning – og det gælder hele driften.

Derfor er alt fra restauranter til rengøring, samarbejdsaftaler, affaldssortering m.m. tænkt ind i den bæredygtige plan.

Således har mere end 200 medarbejdere været på uddannelse, og hotellerne er nu klar til at gå en mere bæredygtig tid i møde.

Bidrag til grønnere fremtid
Ifølge Peter Schelde, sker omstillingen på baggrund af koncernens ønske om at bidrage til en grønnere fremtid:

”Med en bæredygtig omstilling kan en hotelkæde på vores størrelse være med til at gøre en reel forskel for både mennesker og miljø”, siger han og fortsætter:

Læs også: Hilton sparer 3,8 milliarder kroner via intern bæredygtighed

”Vi oplever samtidig, at vores gæster og samarbejdspartnere i stigende grad stiller krav til den måde, vi driver forretning på. De forventer, at vi passer bedre på miljøet i fællesskab. Det er glædeligt at opleve, og vi ønsker selvfølgelig at tage ansvar for at minimere vores ressourceforbrug”.

- EL

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere