økologi

Klima, miljø og energi

JACK & JONES implementerer opsigtsvækkende pakistansk bomuld

Med den første høst nogensinde af certificeret ’overgangsbomuld’ (in-conversion cotton) fra Pakistan skriver BESTSELLER og dets brand JACK & JONES historie i samarbejde med deres mangeårige leverandør og partner, Artistic Milliners.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Michelin-kokke revolutionerer babymad: Økologiske danske råvarer i bæredygtig emballage

Malene Jochumsen og Jennifer Glarsing-Momberg kan bedst beskrives som to Michelin-mødre på en mission. De vil gøre det muligt at give småbørn et færdiglavet måltid produceret i Danmark, med den rette ernæring, baseret på danske økologiske råvarer – og så har de fokus på bæredygtighed.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Rejsen til et bæredygtigt køkken

Gode intentioner skal tilknyttes konkrete handlinger og mål baseret på faglighed og viden. Derfor har vi lavet en bæredygtighedskalender, som skal sætte ekstra fart på rejsen mod et bæredygtigt køkken.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Nudging øger salget af økologiske varer

Salget af økologisk grisekød kan øges med op til 36,8 procentpoint, når skilte fortæller, at det er produceret i Danmark, og at kunderne samtidig får info om økologiens merværdi. Det viste ét ud af flere eksperimenter, Økologisk Landsforening har lavet i samarbejde med Coop og iNudgeyou.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere