Danskerne efterspørger mere økologi på tilbud
Søgninger efter økologiske produktvarianter er steget med hele 170 % fra 2022 til 2023 og tendensen fortsætter i første kvartal af 2024. Et produkt skilte sig markant ud. Det viser indsigter fra tilbuds-appen eTilbudsavis.
Hver dag foretages over 100.000 søgninger i appen eTilbudsavis, og fra 2022 til 2023 steg antallet af søgninger med mere end 20%. Størstedelen af søgningerne er produktsøgninger af dagligvarer såsom æg, ost, kaffe, hakket oksekød osv.
I den samme periode så vi ligeledes en stigning på 34% i antallet af søgninger efter økologiske varianter. Blandt disse øko-søgninger var der et produkt, som skilte sig markant ud - økologiske æg. Næsten hver 10. søgning på æg var en søgning efter økologiske æg. Dette gør æg til det mest eftertragtede økologiske produkt, efterfulgt af økologisk smør, kylling og havregryn.
Væksten i søgninger efter økologiske varianter fortsætter i 2024 og meget tyder på, at de højere priser for økologiske produkter ikke har afskrækket danske forbrugere. “I stedet synes de at have tilpasset sig denne ændring og fokuseret mere på at finde gode tilbud.” siger Claus Nykjær, Head of Insights hos Tjek.
- EHS