08.05.2017 | Klima, miljø og energi
Coop går i samarbejde med Too Good To Go
Indhold fra partner Hvad er dette?
I kampen for at reducere madspild indleder Coop og online platformen Too Good To Go nu et samarbejde.
Fra begyndelsen omfatter det ca. 40 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og DagliBrugsen. Inden udgangen af i år forventer Coop, at over 100 butikker er med i ordningen.
Her kan kunderne nu via Too Good To Go-appen købe varer, som ellers ville blive smidt ud, til en meget lav pris, op til 75 procent under normalprisen. Det vil især være brød og kager fra bagerafdelingerne, men kan også omfatte andre varer, der endnu ikke er blevet for gamle.
"Vi har de seneste tre år arbejdet med at reducere vores madspild, og sætte varer ned i pris, når de nærmere sig udløbsdato. Vi kan stadig gøre meget og ser derfor gerne på samarbejder, der kan hjælpe både os og vores kunder til at reducere madspildet. Too Good To Go er et fantastisk godt og sympatisk koncept, som vi også tror mange af vores kunder synes om," siger CSR-direktør Signe Frese, Coop.
"Vi er rigtig glade for at styrke vores samarbejde med Coop og derigennem bidrage til indsatsen i kampen mod madspild i Danmark. Vi er overbeviste om at dette samarbejde vil være særdeles positivt for Coop og Coop's kunder over hele Danmark," siger Henrik Stampe, Chief Sales Officer, Too Good To Go.
Too Good To Go blev grundlagt i Danmark i slutningen af 2015 af en gruppe unge iværksættere. Over det seneste år har de skabt en international virksomhed med tilstedeværelse i Færøerne, Norge, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Schweiz og Australien. Too Good To Good har siden lanceringen redistribueret 1 million måltider og vigtigst af alt så har de reddet over 1200 ton mad fra skraldespanden. Virksomheden modtog i november Nordisk Råds Miljøpris.
Denne artikel er en del af temaet I fokus: madspild
Klima, miljø og energi

Ny klimaberegner har fået over 200.000 danskere til at tjekke deres klimaaftryk på mobilen
Siden Coop i juni lancerede en klimaberegner i deres app har mere end 200.000 danskere landet over været på mobilen for at undersøge, hvordan deres dagligvareindkøb belaster miljøet. Det tyder på, at der er et stort behov for mere gennemskuelighed og hjælp til at træffe klimavenlige valg hos forbrugerne, mener Coop.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Coop lancerer personlig klimaberegner
Som den første dagligvarekoncern i Danmark giver Coop nu kunderne mulighed for at følge deres eget klimaaftryk fra de varer, de køber.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Coop tester varetransport med tog
Coop flytter nu transport af udvalgt frugt og grønt fra lastbiler over på tog. Det sker i en test, med en væsentlig klimabesparelse i sigte, hvor en række varer fra Spanien nu skal transporteres mere klimavenligt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

FDB Møbler klar med første Svane-mærkede møbel
Målet er at være Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Som den første har den ikoniske stol, J46 i EG, fået det fælles nordiske miljømærke Svanen. Næste skridt bliver en hel serie fra Børge Mogensen.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Kender du din mads klimaaftryk?
Forbrugerne kan nu holde øje med deres personlige klimaregnskab i Coops app. Thomas Roland, der er CSR-chef i Coop, har været med til at udvikle funktionen. Han forklarer, hvorfor et tal i appen pludselig kan blive interessant at følge.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Vi kan proppe os med Ø-mærket frugt og grønt – lige lidt hjælper det
Det er næsten umuligt at få danskerne til at købe dobbelt så meget økologi. Det er derimod eksporten, vi skal satse på, hvis regeringens mål om en fordobling af økologi inden 2030 skal nås, skriver Thomas Roland, CSR-chef i Coop.
Indhold fra partner