Medlemsprofiler Se alle
Csr strategi
Klima, miljø og energi

Sustainor Backbone opgør enkelt og hurtigt scope 1+2+3 udledningerne
De fleste virksomheder står i dag over for at skulle arbejde med bæredygtighedsdata som en helt ny disciplin og på en ny struktureret måde på grund af de kommende EU-krav om bæredygtighed. Her kommer kunstig intelligens - eller AI - til at være et uundværligt værktøj for tusindvis af virksomhedsejere – herunder opgørelsen af klimascope 3, som ofte er komplekst at opgøre.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: CSR-kommunikation med Line Schmeltz Dam
Strategisk kommunikation med fokus på CSR og samfundsansvar har ændret sig markant i løbet af de sidste 10 år. Før troede virksomhederne ikke, at forbrugerne var interesserede i emnet. Nu ved de fleste, at CSR-kommunikation er et must!
Indhold fra partner
Kommunikation

CSR-rapport: Nu har Elis offentliggjort CSR-rapporten for 2020
I 2020 har Elis (tidl. Berendsen) sendt ca. 250 medarbejdere på danskkurser som alternativ til afskedigelser samt indkøbt 90 % socialt og miljømæssigt bæredygtigt sengelinned og håndklæder fra deres største linnedleverandør. Se mere i den nye CSR-rapport.
Indhold fra partner
Samfund

Berendsen er nomineret til DI Prisen 2020!
I 2019 blev Berendsen verdensmålcertificeret som den første virksomhed i verden – og nu har Dansk Industri nomineret Berendsen til DI Prisen 2020 for virksomhedens strukturerede og vedvarende strategiarbejde med fokus på FN's verdensmål.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Sådan kan virksomheder imødekomme FN's Verdensmål ved hjælp af solenergi
I denne uge er det Verdensmålsugen, og derfor har NRGreen lavet en guide til, hvilke Verdensmål en virksomhed kan tilføje til deres CSR-strategi, når de invester i vedvarende energi fra fx solceller.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kundebehov sætter strategisk retning for bæredygtighed
Bæredygtighed har indtaget en central plads i forretningsstrategien hos Lemvigh-Müller, hvis tiltag på området i høj grad er styret af kundernes behov. Det fremgår af virksomhedens CSR-rapport 2021.
Indhold fra partner
Kommunikation

Kan man lave en skarp CSR strategi på 4-5 måneder - udelukkende via online rådgivning?
Det er helt tydeligt, at Covid 19-pandemien har trukket indførelsen af digitalisering og virtuelle læringsmiljøer op i et højere tempo. Vi er nu alle vant til virtuelle møder og online vidensdeling
Indhold fra partner
Kommunikation