Danskerne søger mod Wefood

Som en konsekvens af den rekordhøje inflation og stigende fødevarepriser oplever Folkekirkens Nødhjælps Wefood butikker en stor stigning i antallet af kunder.

Illustration: Danskerne søger mod Wefood.

De høje fødevarepriser giver flere kunder i Folkekirkens Nødhjælps madspildsbutikker

Som en konsekvens af den rekordhøje inflation og stigende fødevarepriser oplever Folkekirkens Nødhjælps Wefood-butikker en stor stigning i antallet af kunder.

Folkekirkens Nødhjælps generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen:

”Vi oplever en stor stigning i antallet af kunder i vores madspildsbutikker, hvor kunderne både kan købe billigere fødevarer, bekæmpe madspild og bidrage til at brødføde fattige mennesker i verden.

”Vores problem er, at vi mangler varer på hylderne i nogle af vores populære butikker, og dermed har vi svært ved at efterleve den øgede interesse. For vi er jo helt afhængige af vores 70-80 gode leverandører, der donerer overskudsvarer til os. Så vi er altid på udsigt efter nye leverandører, der vil bidrage til at bekæmpe madspild."

Antallet af kunder i Wefood er i år steget med 14000 i forholdt til samme tidspunkt sidste år. Det udgør en stigning på 10 procent, men gennemsnitssalget per kunde er faldet fra 42 kr til 36 kroner.

Denne artikel er del af et tema:

I fokus: madspild

12.03.2024Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Millioner i mønter: Salling Group håndterede danskernes donationer til mennesker i nød

22.11.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Folkekirkens Nødhjælp tændte 10.000 lys for fred i verden

Chokoladesalg i Wefood støtter unge mødre på flugt i Uganda

02.06.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

31.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Global klimatilpasning: Behov for en holdindsats

13.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Gavmilde danskere og tæt samarbejde med Salling Group sikrer 11 millioner kroner til verdens brændpunkter

06.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Salling Group stiller butikker til rådighed for Folkekirkens Nødhjælp