Forbrugerrådet
27.01.2014CSR.dk
Forbrugerrådet savner åbenhed i danske supermarkeders CSR-arbejde
Når der indkøbes frugt og grønt fra udviklingslande, tilslutter supermarkederne i Danmark sig FN's menneskerettigheder og internationale erklæringer om beskyttelse af arbejderes rettigheder på papiret. Men i praksis er situationen anderledes.
03.12.2012CSR.dk
Legetøjsgiganter vil ikke kigges i kortene
Kun to ud af ni legetøjsproducenter ønsker at stå på mål for miljø- og arbejdsforhold på fabrikkerne. Det var resultatet, da forbrugerbladet Tænk ville teste om forholdende på fabrikkerne stemmer overens med, hvad virksomhederne angiver på deres hjemmesider.
23.08.2010CSR.dk
Ny markedsføringspraksis på trapperne
Ord som grøn og miljøvenlig bruges for meget og for lemfældigt i virksomheders markedsføring. Det mener Forbrugerombudsmanden, som nu lægger op til meget kontante krav til dokumentation. Blandt de eksterne parter, som deltager i arbejdet er holdningerne vidt forskellige. Mens DI mener, at kravene er for hårde, ser Forbrugerrådet helst, at ordene slet ikke bruges.
Udgiver
Copyright 2023