Gør forretningen bæredygtig: En evidensbaseret tilgang til at skabe reel forandring

I rapporten 'Making Business Sustainable' har Ipsos’ Global Affairs afdeling samlet en række erfaringer, indsigter og råd til, hvordan virksomheder skal begynde at tænke på deres indflydelse og ROI i en bæredygtig sammenhæng.

01.05.2019

Sponseret

Ipsos

Begrebet ’bæredygtighed’ er kommet for at blive. Regeringer og befolkninger verden over er ved at få øjnene op for de mange kriser, der er skabt af overbefolkning, overforbrug og ulige fordeling af rigdom – og brands bliver mindre og mindre bange for at engagere sig i sociale og politiske spørgsmål.  

Virksomheder forventes at adressere problemerne, finde løsninger der skaber en reel forskel og kommunikere denne forskel både internt og eksterne til både stakeholdere og forbrugere. At skabe social og miljømæssig forandring samt afkast på investeringerne (ROI) er dog ikke altid ligetil. 

Meghann Jones fra Ipsos’ Global Affairs afdeling deler i rapporten Making Business Sustainable: An Evidence-Based Approach to Generating Real Impact en række erfaringer, indsigter og råd til, hvordan virksomheder skal begynde at tænke på deres indflydelse og ROI i en bæredygtig sammenhæng.

Her dykker hun blandt andet ned i:

  • Hvordan virksomheder kan foretage investeringer i bæredygtighed med størst mulig effekt
  • Hvordan investeringerne overvåges for at sikre, at den ønskede effekt opnås  
  • Hvordan denne effekt kommunikeres for at bringe de vigtigste målgrupper med på bæredygtighedsrejsen

Download artiklen på vores hjemmeside her.

30.04.2020Ipsos

Sponseret

Two thirds of citizens agree climate change is as serious a crisis as Coronavirus

10.03.2020Ipsos

Sponseret

Ny undersøgelse: Globale holdninger til ligestilling på arbejdspladsen

07.02.2020Ipsos

Sponseret

Ny undersøgelse: Arbejdet for at redde planeten starter i hjemmet

06.02.2020Ipsos

Sponseret

Ipsos søger partnere til stor klimaundersøgelse med fokus på sporbarhed

21.10.2019Ipsos

Sponseret

74% har hørt om verdensmålene

09.10.2019Ipsos

Sponseret

Danskernes opfattelse af C40: Ingen reel klimaforskel, men god reklame for Danmark