06.02.2020 | Klima, miljø og energi
Ipsos søger partnere til stor klimaundersøgelse med fokus på sporbarhed
Indhold fra partner Hvad er dette?
Vores store klimaundersøgelse fra 2019 viste, at danskerne er bekymrede for klimaet og ønsker at træffe mere bæredygtige valg i dagligdagen. I år gennemfører vi undersøgelsen igen, nu med et særligt fokus på sporbarhed. Og du kan få dine spørgsmål med.
Sporbarhed, eller traceability, er en voksende trend. Sporbarhed er et system, der gør det muligt at spore en vare – herunder hvor den er produceret, og hvem der har produceret den.
Tænk for eksempel på den banan, du spiste i går. Hvor kom den fra? Hvordan blev den plantet og dyrket? Hvordan og hvornår blev den transporteret til butikken?
Vores klimaundersøgelse fra 2019 viste, at danskerne er bekymrede for klimaet og ønsker at træffe mere bæredygtige valg i dagligdagen – en tendens der er tæt koblet til det voksende fokus på sporbarhed.
Læs mere om vores klimaundersøgelse fra 2019 her.
Hos Ipsos Danmark vil vi derfor gerne se nærmere på emnet sporbarhed i en dansk kontekst og fra forbrugerens synspunkt. Hvilken rolle spiller sporbarhed, når forbrugerne træffer købsbeslutninger? Hvordan definerer forbrugerne sporbarhed? Og hvor tilfredse er de med den information, de får i dag?
Det er blot nogle af spørgsmål, vi vil fokusere på, når vi gentager vores klimaundersøgelse fra 2019 – med et opdateret fokus på sporbarhed.
Skal I være med?
Vi vil meget gerne høre hvilke spørgsmål og særlige områder inden for sporbarhed, der vil være værdifulde at få svar på for jer. Vi leder derfor efter nye samarbejdspartnere, vi kan udvikle og designe undersøgelsen sammen med.
Lyder ovenstående som noget for dig og din virksomhed, vil vi meget gerne høre fra jer.
Kontakt Klaus Mikkelsen, Country Manager, på Klaus.Mikkelsen@ipsos.com eller telefon (+45) 3319 3999.
Klima, miljø og energi

Two thirds of citizens agree climate change is as serious a crisis as Coronavirus
Citizens want economic recovery actions to prioritise climate change.
Indhold fra partner
Samfund

74% har hørt om verdensmålene
En ny global undersøgelse foretaget af Ipsos for World Economic Forum viser, at 74% har hørt om FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Dog svarer kun 26%, at de har et godt kendskab til målene. Og kendskabsgraden varierer meget fra land til land.
Indhold fra partner
Samfund

Ny undersøgelse: Globale holdninger til ligestilling på arbejdspladsen
Mænd og kvinder er fortsat uenige, når det kommer til spørgsmålet om ligestilling på arbejdspladsen. Det viser en ny undersøgelse gennemført i 27 lande af Ipsos i samarbejde med Global Institute for Women's Leadership på King's College London.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Danskernes opfattelse af C40: Ingen reel klimaforskel, men god reklame for Danmark
Danskerne er skeptiske over for C40’s reelle betydning for klimaet – og vi er blevet mere skeptiske med årene. Til gengæld bliver klimatopmødet set som en god forretning for Danmark.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Ny undersøgelse: Arbejdet for at redde planeten starter i hjemmet
I en ny, global Ipsos-undersøgelse for World Economic Forum svarer to ud af tre voksne, at de har ændret deres adfærd på grund af bekymring for klimaet. De ændringer, respondenterne har foretaget, centrerer sig hovedsageligt omkring hjemmet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Hver 7. er villig til at fravælge flyveren for klimaets skyld
Et nyt globalt studie gennemført af Ipsos for World Economic Forum viser, at hver 7. er villig til at droppe flyveren for klimaets skyld – også selvom alternative rejseformer er dyrere og mere besværlige.
Indhold fra partner