Bæredygtig forbruger

Strategi & ledelse

Vi skal stille flere krav til vores forbrug. Men vi har brug for hjælp!

Hvad er det egentligt, der betyder noget for nutidens og fremtidens forbrugere, og hvad forventer de af design- og møbelbranchen? Det kunne mange sikkert godt tænke sig at vide - inklusiv os - og derfor spurgte vi en trendforsker, en arkitekt, en virksomhed og en brancheorganisation om deres bud!

Indhold fra partner

Kommunikation

Øget interesse for kommunikation omkring bæredygtighed

Forbruger og myndigheder efterspørger i højere og højere grad informationer om virksomhedernes tiltag og ambitioner indenfor bæredygtighed. Særligt frygten for greenwashing får mange virksomheder til at søge hjælp hos kommunikationsbureauerne.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

48 % flere svanemærkede produkter på tre år

De danske forbrugere har i dag et stort udvalg af svanemærkede produkter at vælge imellem. På bare tre år er antallet gået fra 12.500 til nu 18.500 produkter og ydelser med Svanemærket.

Indhold fra partner

Kommunikation

Ny tendens: Flere og flere brands tilføjer CO2-info på deres emballage

Det bliver mere og mere almindeligt at forbrugeren kan finde 'sustainability facts' på emballagen af de produkter, de køber. "Vi kommer hurtigt til det punkt, hvor forbrugerne forventer at se denne slags information", mener ekspert.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere