Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig forbruger
Supply chain

Undersøgelse viser at 69 procent af forbrugerne gerne vil vide, hvordan deres tøj blev fremstillet
Stor britisk undersøgelse viser, at de europæiske forbrugere i stigende grad går op i bæredygtighed, når de shopper tøj, sko og accessories.
Klima, miljø og energi

Ipsos søger partnere til stor klimaundersøgelse med fokus på sporbarhed
Vores store klimaundersøgelse fra 2019 viste, at danskerne er bekymrede for klimaet og ønsker at træffe mere bæredygtige valg i dagligdagen. I år gennemfører vi undersøgelsen igen, nu med et særligt fokus på sporbarhed. Og du kan få dine spørgsmål med.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Svanemærket: 30 år og mere aktuelt end nogensinde
30 år er ingen alder. Heller ikke for Nordens officielle miljømærke, Svanemærket, som er mere populært og aktuelt end nogensinde før. Den 24. oktober var miljøminister Lea Wermelin med til at fejre Svanemærkets fødselsdag.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse
Indspark: Lead the Beat: Solving tomorrow's problems. Today
Klima, miljø og energi

Ny undersøgelse: Arbejdet for at redde planeten starter i hjemmet
I en ny, global Ipsos-undersøgelse for World Economic Forum svarer to ud af tre voksne, at de har ændret deres adfærd på grund af bekymring for klimaet. De ændringer, respondenterne har foretaget, centrerer sig hovedsageligt omkring hjemmet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket
Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

GROHE sætter fokus på bæredygtigt vandforbrug
I forbindelse med C40-klimatopmødet i København er sanitetsvirksomheden GROHE med til at sætte fokus på bæredygtighed og formidle FN’s verdensmål ud til folket samt omformulere dem til hverdagsmål.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Klimabevidste forbrugere vil inddrages i virksomheders bæredygtige indsats
Hvis virksomheder skal få fat på den klimabevidste forbruger, så skal de være inddragende, transparente omkring det bæredygtige arbejde, hurtige til at tilpasse sig nye forretningsmodeller, og forstå vigtigheden af samarbejde. Det skrive Fjords Martha Cotton i et indlæg hos Greenbiz.