Bæredygtig forbruger

Klima, miljø og energi

Et skift i den offentlige mening giver håb om fremskridt for havet

"Den levende verden kan ikke fungere uden et sundt hav, og det kan vi heller ikke." Ordene fra den store Sir David Attenborough opsummerer den udfordring, som vores Blå Planet står over for, og World Ocean Day giver os mulighed for at huske dens betydning

Indhold fra partner

Samfund

De unge dømmer fast-fashion ude, viser undersøgelse

En ny stor undersøgelse på tværs af grænser konkluderer, at de unge blandt andet dømmer fast-fashion ude, og at de vil bo i bæredygtige huse.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Deltag i temagruppe om ‘Grønt forbrug og adfærd i indkøb’

Har du gode erfaringer med at omstille forbruget, fremme grøn adfærd og udvikle cirkulære løsninger, som du vil dele med andre? Eller har du brug for inspiration til, hvordan det kan gøres i praksis? Så er denne temagruppe måske noget for dig!

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Vi skal stille flere krav til vores forbrug. Men vi har brug for hjælp!

Hvad er det egentligt, der betyder noget for nutidens og fremtidens forbrugere, og hvad forventer de af design- og møbelbranchen? Det kunne mange sikkert godt tænke sig at vide - inklusiv os - og derfor spurgte vi en trendforsker, en arkitekt, en virksomhed og en brancheorganisation om deres bud!

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Blockchain og unikke QR-koder på emballagen

Forbrugerne søger i stigende grad produkter, som de har tillid til, som stemmer overens med deres værdier og hvor de føler, der er ærlighed og gennemsigtighed bag produktet. Ikke mindst når det vedrører bæredygtighed.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Danskerne vil gerne spise mere bæredygtigt, men synes det er for dyrt.

Nestlé har foretaget en undersøgelse af danskernes syn på bæredygtighed og fødevarer. Vil vi gerne spise mere bæredygtigt, hvad forhindrer os i det og hvad er egentligt bæredygtigt for os? Maire-Louise Boisen Lendal, midstifter og direktøren hos tænketanken Frej, understreger undersøgelsens relevans og pointerer at ”Fødevarervirksomheder har en stor forpligtelse til at hjælpe forbrugerne med at træffe de mere bæredygtige fødevarevalg”.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Forsikringsselskaberne er på vej i en mere klimavenlig retning

Langt de fleste danskere vil godt have brugte produkter i erstatning frem for nye, hvis det gavner klimaet, viser undersøgelse

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Genbrugsgaver er den nye juletrend

Flere og flere danskere vil blive glade, hvis de får en genbrugsgave under juletræet. Det viser tal fra Kirppu, der er landets største loppesupermarkedskæde.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere