Bæredygtig forbruger

Klima, miljø og energi

Ny undersøgelse: Arbejdet for at redde planeten starter i hjemmet

I en ny, global Ipsos-undersøgelse for World Economic Forum svarer to ud af tre voksne, at de har ændret deres adfærd på grund af bekymring for klimaet. De ændringer, respondenterne har foretaget, centrerer sig hovedsageligt omkring hjemmet.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket

Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

GROHE sætter fokus på bæredygtigt vandforbrug

I forbindelse med C40-klimatopmødet i København er sanitetsvirksomheden GROHE med til at sætte fokus på bæredygtighed og formidle FN’s verdensmål ud til folket samt omformulere dem til hverdagsmål.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Klimabevidste forbrugere vil inddrages i virksomheders bæredygtige indsats

Hvis virksomheder skal få fat på den klimabevidste forbruger, så skal de være inddragende, transparente omkring det bæredygtige arbejde, hurtige til at tilpasse sig nye forretningsmodeller, og forstå vigtigheden af samarbejde. Det skrive Fjords Martha Cotton i et indlæg hos Greenbiz.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere