Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig forbruger
Kommunikation

6 veje til det bæredygtige forbrugerhjerte
Hvordan skal man som virksomhed tappe ind i markedspotentialet for bevidst forbrug og vinde forbrugernes gunst? Og hvordan kan man ændre forbrugernes adfærd, hvis man som virksomhed selv har grønne ambitioner? Her er 6 principper og cases til inspiration.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Et skift i den offentlige mening giver håb om fremskridt for havet
"Den levende verden kan ikke fungere uden et sundt hav, og det kan vi heller ikke." Ordene fra den store Sir David Attenborough opsummerer den udfordring, som vores Blå Planet står over for, og World Ocean Day giver os mulighed for at huske dens betydning
Indhold fra partner
Samfund

De unge dømmer fast-fashion ude, viser undersøgelse
En ny stor undersøgelse på tværs af grænser konkluderer, at de unge blandt andet dømmer fast-fashion ude, og at de vil bo i bæredygtige huse.
Klima, miljø og energi

Deltag i temagruppe om ‘Grønt forbrug og adfærd i indkøb’
Har du gode erfaringer med at omstille forbruget, fremme grøn adfærd og udvikle cirkulære løsninger, som du vil dele med andre? Eller har du brug for inspiration til, hvordan det kan gøres i praksis? Så er denne temagruppe måske noget for dig!
Indhold fra partner
Samfund

Hvor er detailhandlen henne?
Hvorfor bugner det ikke af bæredygtige varer i detailhandlen? Hvorfor er der ikke det ikke tydeligt signaleret hvor vi kan finde bæredygtige varer især i de store varehuse, men også mindre butikker?
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Blockchain og unikke QR-koder på emballagen
Forbrugerne søger i stigende grad produkter, som de har tillid til, som stemmer overens med deres værdier og hvor de føler, der er ærlighed og gennemsigtighed bag produktet. Ikke mindst når det vedrører bæredygtighed.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Danskerne vil gerne spise mere bæredygtigt, men synes det er for dyrt.
Nestlé har foretaget en undersøgelse af danskernes syn på bæredygtighed og fødevarer. Vil vi gerne spise mere bæredygtigt, hvad forhindrer os i det og hvad er egentligt bæredygtigt for os? Maire-Louise Boisen Lendal, midstifter og direktøren hos tænketanken Frej, understreger undersøgelsens relevans og pointerer at ”Fødevarervirksomheder har en stor forpligtelse til at hjælpe forbrugerne med at træffe de mere bæredygtige fødevarevalg”.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Forsikringsselskaberne er på vej i en mere klimavenlig retning
Langt de fleste danskere vil godt have brugte produkter i erstatning frem for nye, hvis det gavner klimaet, viser undersøgelse