19.04.2016  |  Strategi & ledelse

Hvordan måler du effekten af din CSR-indsats på bundlinjen?

Indhold fra partner Hvad er dette?

Hvordan måler du effekten af dit samfundsengagement på den miljømæssige, sociale og økonomiske bundlinje? Og hvordan kan du bruge impact målinger som løftestang til værdiskabelse og innovation? Kom og hør meget mere på vores minikonference d. 31. maj.

Få ny viden og inspiration på minikonferencen "Social impact på bundlinjen" d. 31. maj, hvor vi i The Social Business Club sætter fokus på, hvordan du i praksis kan arbejde med impact målinger som et kommunikations- og strategisk beslutningsværktøj.

På minikonferencen vil du blandt andet møde:

  • Den sociale business ekspert, som giver et overblik over globale og nationale trends, værktøjer og nøglebegreber inden for social impact (Tania Ellis, founder, The Social Business Company)
     
  • Den erfarne miljøekspert, som samarbejder med virksomheder om at måle og værdisætte miljøpåvirkninger fra hele deres værdikæde med den banebrydende regnskabsmetode Environmental P&L (Mikkel Stenbæk, funktionsleder, Miljøstyrelsen)
     
  • Det samfundsengagerede forsikrings- og pensionsselskab, som har udviklet et værktøj til at sætte kroner og ører på det samfundsøkonomiske afkast (SROI) ved forebyggende sociale indsatser (Vibeke Molin, CSR projektleder, Skandia)
     
  • Den sociale bank, som med impact investing kun investerer i virksomheder med et både økonomisk og samfundsgavnligt afkast (Claus Skytt, afdelingsdirektør Merkur Andelskasse)

Igennem programmet vil vi diskutere, netværke og udveksle erfaringer og ideer til, hvordan din virksomhed selv kan måle værdien og effekten af sit samfundsengagement.

Minikonferencen er for dig som ønsker:

  • Overblik & indsigt over social impact landskabet
  • Forståelse for hvordan man kan værdisætte CSR og socialøkonomi
  • Konkret inspiration til kvantificering af grønne/sociale mål
  • Indblik i andres praktiske erfaringer
  • At møde & netværke med andre med interesse i dette felt

Læs meget mere om program & praktiske informationer hér

Minikonferencen afholdes i samarbejde med vores videnpartner Kooperationen.

The Social Business Club er et inspirations- og netværksforum for professionelle med interesse i innovative og bæredygtige (erhvervs)praktikker, der skaber økonomisk og social værdi.

Du behøver ikke at være Club medlem for at deltage i konferencen, men Basis medlemskab er gratis, og giver dig bl.a. adgang til et online netværk af over 2000 medlemmer fra hele verden med samme interesser som dig. Tilmelding og mere på www.thesocialbusinessclub.com

Mere fra TANIA ELLIS – The Social Business Company

TANIA ELLIS – The Social Business Company

http://www.thesocialbusinesscompany.com

Vi hjælper virksomheder med at skabe værdi for både samfund og bundlinje ved at koble forretning med samfundsansvar og innovation gennem vores: Social Business Speaking - inspirationsforedrag om sociale business trends. Social Business Academy - kurser og certificeringer for professionelle, der arbejder med CSR/CSI  Social Business Club - netværk og mini…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere