Hvordan måler du effekten af din CSR-indsats på bundlinjen?

Hvordan måler du effekten af dit samfundsengagement på den miljømæssige, sociale og økonomiske bundlinje? Og hvordan kan du bruge impact målinger som løftestang til værdiskabelse og innovation? Kom og hør meget mere på vores minikonference d. 31. maj.

Få ny viden og inspiration på minikonferencen "Social impact på bundlinjen" d. 31. maj, hvor vi i The Social Business Club sætter fokus på, hvordan du i praksis kan arbejde med impact målinger som et kommunikations- og strategisk beslutningsværktøj.

På minikonferencen vil du blandt andet møde:

  • Den sociale business ekspert, som giver et overblik over globale og nationale trends, værktøjer og nøglebegreber inden for social impact (Tania Ellis, founder, The Social Business Company)
     
  • Den erfarne miljøekspert, som samarbejder med virksomheder om at måle og værdisætte miljøpåvirkninger fra hele deres værdikæde med den banebrydende regnskabsmetode Environmental P&L (Mikkel Stenbæk, funktionsleder, Miljøstyrelsen)
     
  • Det samfundsengagerede forsikrings- og pensionsselskab, som har udviklet et værktøj til at sætte kroner og ører på det samfundsøkonomiske afkast (SROI) ved forebyggende sociale indsatser (Vibeke Molin, CSR projektleder, Skandia)
     
  • Den sociale bank, som med impact investing kun investerer i virksomheder med et både økonomisk og samfundsgavnligt afkast (Claus Skytt, afdelingsdirektør Merkur Andelskasse)

Igennem programmet vil vi diskutere, netværke og udveksle erfaringer og ideer til, hvordan din virksomhed selv kan måle værdien og effekten af sit samfundsengagement.

Minikonferencen er for dig som ønsker:

  • Overblik & indsigt over social impact landskabet
  • Forståelse for hvordan man kan værdisætte CSR og socialøkonomi
  • Konkret inspiration til kvantificering af grønne/sociale mål
  • Indblik i andres praktiske erfaringer
  • At møde & netværke med andre med interesse i dette felt

Læs meget mere om program & praktiske informationer hér

Minikonferencen afholdes i samarbejde med vores videnpartner Kooperationen.

The Social Business Club er et inspirations- og netværksforum for professionelle med interesse i innovative og bæredygtige (erhvervs)praktikker, der skaber økonomisk og social værdi.

Du behøver ikke at være Club medlem for at deltage i konferencen, men Basis medlemskab er gratis, og giver dig bl.a. adgang til et online netværk af over 2000 medlemmer fra hele verden med samme interesser som dig. Tilmelding og mere på www.thesocialbusinessclub.com

13.09.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

Ny virksomhed matcher virksomheder med erfarne bæredygtighedskonsulenter

07.06.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

6 veje til det bæredygtige forbrugerhjerte

31.05.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

Uddannelse med certificering i Sustainable Business & Change Management

31.05.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

Min ESG læringsrejse

11.04.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

Min ESG-rejse fra A-Z

24.01.2023TANIA ELLIS – The Social Business Company

Sponseret

Grøn logistik kræver data og tætte værdikædealliancer