Irma og Mødrehjælpen sammen om at hjælpe udsatte børnefamilier
Irma skal sammen med Mødrehjælpen give flere udsatte børn en jul at glæde sig til. I år skal Irmas kendte kundemagasin være motoren, der skaber mere jul til flere.
Hvert år får Mødrehjælpen mange henvendelser fra børnefamilier, der søger om julehjælp, og antallet er steget år for år, og forventes at stige markant i år. Irma og Mødrehjælpen har derfor valgt at udvide samarbejdet om julehjælp til udsatte børnefamilier i Danmark med en indsamling koblet op på Irmas kundemagasin ”Irma Krydderiet”, som rammer butikkerne i dag d. 21. november 2016.
Indsamlingen til Mødrehjælpen, som er en udvidelse af et eksisterende partnerskab mellem de to organisationer, skal sikre både julehjælp og rådgivning, som kan hjælpe familierne videre, så de på sigt kommer til at mestre hverdagen igen.
Samarbejdet op til jul betyder konkret, at Irma støtter Mødrehjælpens juleindsamling ved at sætte Irmas kundemagasin, Irma Krydderiet, til salg for 10 kroner. Overskuddet fra salget af julenummeret, der normalt er gratis, går ubeskåret til at sikre julehjælp til udsatte børnefamilier i Danmark.
Naturligt for Irma at hjælpe
Det var en henvendelse fra Irma, der for to år siden igangsatte partnerskabet. Et partnerskab, som indtil nu har omhandlet Irmas kunstdåser, hvor overskuddet fra salget ubeskåret går til at Mødrehjælpens arbejde med at sikre trivsel for udsatte børnefamilier i Danmark.
”Irma har en meget lang tradition for at hjælpe dem, der har det svært. Det går helt tilbage de første kunstdåser og kunstposer, der blev lavet i starten af 1970’erne. Men årets samarbejde med Mødrehjælpen løfter det op på et nyt niveau, når vi sætter Irma Krydderiet i spil. Folk plejer i sagens natur ikke at betale for et kundemagasin, men vi føler os overbeviste om, at Irmas kunder gerne vil betale de 10 kroner, når det går til Mødrehjælpen, ” siger Irmas marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard.
Som en ekstra gevinst for partnerskabet har Irma indgået et samarbejde med den anerkendte streetart-kunstner Husk Mit Navn, som vil bidrage til, at bladet bliver en helt særlig og eftertragtet udgave.
”Vi valgte i sin tid Mødrehjælpen som vores samarbejdspartner, fordi vi ville hjælpe en organisation, der var synlig og til stede i vores nærområde. I år er overskriften for vores jule-kampagne Jul til flere. På den måde binder Mødrehjælpens arbejde fint sammen den øvrige kommunikation, vi har i forbindelse med julen,” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.
Et ligeværdigt partnerskab
Partnerskabet bygger på samarbejde, hvor der er en tæt dialog mellem Mødrehjælpen og Irma. I forbindelse med kampagnearbejdet er det vigtigt, at der løbende er en forventningsafstemning mellem Mødrehjælpen og Irmas interesser. Som humanitær organisation og privat virksomhed, kan der til tider være forskellige interesser og hensyn at tage – men den tætte dialog og fokus på det fælles mål, netop at hjælpe udsatte børnefamilier, gør samarbejdet nemt.
Vi er dybt taknemmelige for den støtte et samarbejde med Irma giver. Det gælder både det faste samarbejde omkring Irmas kunstdåser og det ny samarbejde i forbindelse med juleindsamlingen. Fordelen ved samarbejdet med Irma, er, at vi når bredt ud med vores budskab til rigtig mange mennesker både i butikkerne, men også via de sociale medier. Vi håber selvfølgelig, at partnerskabet fortsætter mange år fremover, siger kommunikationschef Heidi Lausen Purup.