Medlemsprofiler Se alle
Leverandører
Strategi & ledelse

Analyse: Flere B2B’ere stiller krav om bæredygtighed
Halvdelen af virksomhederne svarer i en ny analyse, at de stiller krav om bæredygtighed til deres leverandører. Dansk Erhverv forventer, at endnu flere virksomheder vil stille krav de kommende år.
Supply chain

11 havvindsaktører går sammen om at gøre vindenergi mere bæredygtigt
Det kan godt blive grønnere. Sådan lyder det fra 11 havvindsaktører, der ikke kun vil nøjes med at udvinde vedvarende energi, men også mindske den belastning, vindmøllers værdikæder er for planeten.
Supply chain

Ny rapport: Upræcise data spænder ben for grøn omstilling
Virksomheders overblik over deres klimaaftryk halter på grund af upræcise data. En løsning er at fremme partnerskaber i forsyningskæden for at få mere præcise emissionsdata. Det fastslår ny rapport fra konsulentfirmaet Capgemini.
Strategi & ledelse

Unilever investerer 1 milliard euro i plan for naturen
Bæredygtighedslegenden Unilever tager nye skridt til at værne om natur. Det involverer nye krav til leverandører og landmænd - og en milliard euro.
Supply chain

Gratis tilbud giver virksomheder overblik over værdikæder
Der stilles større og større krav til, at danske virksomheder tager ansvar for deres værdikæder og forbedrer deres leverandørstyring. Nyt tilbud hjælper dem på vej.
Kommunikation

Annoncører vælger stadig i lav grad bureau efter ESG – men markedet modnes
Mindre end hver tiende annoncør vægter bæredygtighed og diversitet meget højt i deres marketingsbureauer. Dog skal branchen ikke hvile på ESG-laurbærrene, lyder det fra flere sider. Kravene kommer nemlig.
Klima, miljø og energi

Ørsted har taget hul på kompliceret område på deres vej mod CO2-neutralitet
I gennem en kortlægning af hele virksomhedens værdikæde er man blevet bekendt med, at de største CO2-udledninger ligger i selve produktionen af vindmøller samt i opsætning og vedligehold.
Strategi & ledelse

Tæt dialog skal få leverandører med på ambitiøst mål
Energivirksomheden Ørsted vil have en CO2-neutral forsyningskæde i 2040, og det kan selskabet ikke gøre alene. Et tæt samarbejde med leverandørerne skal få dem til at tage målet til sig – det vil også sikre deres egen overlevelse, lyder det fra bæredygtighedsrådgiver Maria Virginia Dundas.