08.12.2021 | Klima, miljø og energi
L'Oréal er igen på CDPs A-Liste
Indhold fra partner Hvad er dette?
L’Oréal anerkendes for 6. år i træk af CDP som førende virksomhed i bæredygtighed og får 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
For 6. år i træk anerkendes L’Oréal som førende i bæredygtighed af den globale miljøorganisation CDP og sikres dermed en placering på den eftertragtede ’A-Liste’ for sin indsats imod klimaforandringer og sit arbejde for at beskytte vandforsyning og skove – de tre miljøtemaer der dækkes af CDP.
L’Oréal er den eneste virksomhed i verden, der har fået en AAA bedømmelse for sjette år i træk. I år blev næsten 12.000 virksomheder vurderet, baseret på de data, de har indsendt via CDPs spørgeskemaer i 2021.
L’Oréal koncernen har arbejdet med bæredygtighed i mange år og har sat sig ambitiøse mål pr 2030 som en del af sin strategi for bæredygtighed L’Oréal for the Future, for at sikre at virksomhedens aktiviteter respekterer de Planetære Grænser, dvs hvad vores planet kan tåle som defineret af miljøvidenskaben.
CDPs årlige bedømmelse af virksomhedernes indsats for klima og miljø anerkendes som den højeste standard på området. CDP vurderer virksomhederne ved brug af sin egen detaljerede og uafhængige metode og giver en vurdering fra A til D ud fra hvor forståelige virksomhedens data er, dens håndtering af miljørisici og dens ’best practice’ i forhold til lederskab inden for miljø, såsom at sætte sig ambitiøse og relevante mål.
Den samlede liste over virksomheder på CDPs A-Liste, sammen med andre offentligt tilgængelige bedømmelser af virksomhederne, kan ses her: https://www.cdp.net/en/companies/companies-scores
Klima, miljø og energi

L’Oréal lancerer en ny fond for cirkulær innovation for at opskalere banebrydende cirkulære løsninger
Den nye Circular Innovation Fund forvaltes af Demeter og Cycle Capital og har til formål at opskalere cirkulære innovationer med vækstpotentiale
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

CSR-rapport: L'Oréal og bæredygtighed 2013-2020
The closing report of L'Oréal's sustainability strategy 2013-2020: Sharing Beauty With All
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed
Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.
Indhold fra partner
Samfund

Projekt HjerteRum får støtte af L'Oréal Fund For Women
L'Oréal Fund For Women har netop besluttet at støtte foreningen HjerteRum med 1,2 million kroner. Ifølge grundlægger Kira Møller kommer støtten på det rigtige tidspunkt
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal Water Saver named in TIME 100 best inventions of 2021
L’Oréal Water Saver has been named a top innovation of 2021 according to TIME. Developed in partnership with environmental innovation company Gjosa, the L’Oréal Water Saver is a unique showerhead that can reduce water consumption by as much as 65%. Equipping 100,000 salons with this technology can save up to 6.8 billion liters of water.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L'Oréal er med som underskriver af EU's nye grønne forbrugsløfte
EU Kommissionen har lanceret et nyt initiativ, The Green Consumption Pledge, der opstiller fem nye principper for omstilling til grønt forbrug. De første fem firmaer har allerede skrevet under, heriblandt L'Oréal
Indhold fra partner