Mads Nørgaard: CSR er indviklet
Mads Nørgaard-Copenhagen har siden årsskiftet deltaget i et projekt, som skal integrere CSR i små og mellemstore virksomheders forretningsstrategi.
Sammen med fem andre danske modevirksomheder har Mads Nørgaard-Copenhagen siden årsskiftet deltaget i et CSR-projekt, som køres af revisionsfirmaet Deloitte i samarbejde med Erhvervsstyrelsen. Det skriver FashionForum.dk.
CSR-projektet har ifølge Mads Nørgaard givet en grundlæggende viden om og indsigt i CSR en viden og en indsigt som virksomheden ikke i nær så høj grad havde førhen. Helt konkret har de deltagende virksomheder fået udarbejdet en CSR-politik samt en praktisk implementeringsplan, mens de ligeledes har fået identificeret strategiske fokusområder.
Læs også: 12 danske SMV'er skal arbejde CSR grundigt ind under huden i 2014
Den største udfordring i forbindelse med projektet har ifølge Mads Nørgaard imidlertid været områdets mange komplekse problemstillinger.
Jo mere man dykker ned i det, desto mere finder man ud af, hvordan tingene er gensidigt afhængige, og hvor svært det er at påvirke leverandørerne. Det kan virke handlingslammende, fordi det er så indviklet, siger Mads Nørgaard til FashionForum.dk.
Læs også: CSR i små og mellemstore virksomheder: Fra princip til praksis
Mads Nørgaard-Copenhagen har som følge af projektet tilsluttet sig FNs Global Compact.
Desuden overvejer modevirksomheden at melde sig ind i Business Social Initiative et initiativ, som har henblik på at forbedre sociale arbejdsvilkår hos leverandører på verdensplan.
Ud over Mads Nørgaard-Copenhagen deltager modevirksomhederne Ganni, Laurie, Barbara Í Gongini, Danefæ og Pompdelux i projektet, som løber frem til januar 2015.
-KLZ