Nudging: Adfærdsændring med kommunikation
Du lærer at bruge adfærdskommunikation til at lave bedre annoncer, optimere din hjemmeside og skrue dine salgstal op. Du bliver undervist af Ashley Brereton, der er ekspert i forbrugeradfærd og adfærdspsykologi.
På dette kursus lærer du at forstå, hvordan din hjerne reagerer på alt omkring dig.
Du finder ud af, hvorfor en negativ mail kan suge livsenergien ud af dig. Og du forstår, hvorfor de mange valg, du konstant er er tvunget til at træffe, er en kæmpe bjørnetjeneste for din hjerne.
Men du lærer også, hvordan du med skriftlige og visuelle virkemidler kan undgå kommunikative faldgruber og i stedet fange din målgruppe – og påvirke den til at foretage de valg, du ønsker.
Hvad er nudging og neurokommunikation?
Nudging og neurokommunikation handler grundlæggende om din hjernes indflydelse på din adfærd – og hvilke faktorer og triggers, der kan påvirke den.
Inden for kommunikations- og marketingbranchen bliver begreberne brugt til at forstå og styre dine brugeres valg i en forudsigelig retning, så de fx trykker ’køb’ i din webshop, åbner dit nyhedsbrev og elsker dit brand.
Det er vigtigt at understrege, at manipulation ikke er en del af arbejdet med nudging og neurokommunikation.
På dette kursus lærer du at
- bruge viden om adfærd praktisk i din tekstproduktion og visuelle formidling
- forstå hvordan din hjerne fungerer
- trykke på de rigtige knapper og frigive de rigtige stoffer i hjernen på din modtager
- implementere viden om hjernen i din kommunikation og markedsføring.
Kurset er for dig
Du arbejder med kommunikation og/eller marketing og vil gerne have indsigt i hjernens funktioner og reaktioner, så du kan påvirke dine modtagere i en bestemt retning.
Du arbejder fx med borgerkommunikation, NGO-kommunikation eller arbejder med salg og markedsføring i en kommerciel virksomhed.
Sådan foregår undervisningen
Over tre dage stifter du bekendtskab med hjernen i al sin pragt. Du bliver bekendt med hippocampus, og du får punkteret alle de myter, du har om dopamin. Undervisningen er baseret på forskning og gennemtestet viden.
Dag 1 – Introduktion til adfærdskommunikation
- Adfærdsdesign
- Cases
Dag 2 – Introduktion til neuromarketing
- Signalstoffer
- Skriftlig kommunikation
- Visuel kommunikation
Dag 3 – Case med gruppearbejde
- Fremlæggelse af resultatet
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Amagerfælledvej 190
2300 Kbh. S