Nudging: Adfærdsændring med kommunikation

Du lærer at bruge adfærdskommunikation til at lave bedre annoncer, optimere din hjemmeside og skrue dine salgstal op. Du bliver undervist af Ashley Brereton, der er ekspert i forbrugeradfærd og adfærdspsykologi.

På dette kursus lærer du at forstå, hvordan din hjerne reagerer på alt omkring dig.

Du finder ud af, hvorfor en negativ mail kan suge livsenergien ud af dig. Og du forstår, hvorfor de mange valg, du konstant er er tvunget til at træffe, er en kæmpe bjørnetjeneste for din hjerne.

Men du lærer også, hvordan du med skriftlige og visuelle virkemidler kan undgå kommunikative faldgruber og i stedet fange din målgruppe – og påvirke den til at foretage de valg, du ønsker.

Hvad er nudging og neurokommunikation?
Nudging og neurokommunikation handler grundlæggende om din hjernes indflydelse på din adfærd – og hvilke faktorer og triggers, der kan påvirke den.

Inden for kommunikations- og marketingbranchen bliver begreberne brugt til at forstå og styre dine brugeres valg i en forudsigelig retning, så de fx trykker ’køb’ i din webshop, åbner dit nyhedsbrev og elsker dit brand.

Det er vigtigt at understrege, at manipulation ikke er en del af arbejdet med nudging og neurokommunikation.

Tilmeld dig her

På dette kursus lærer du at

  • bruge viden om adfærd praktisk i din tekstproduktion og visuelle formidling
  • forstå hvordan din hjerne fungerer
  • trykke på de rigtige knapper og frigive de rigtige stoffer i hjernen på din modtager
  • implementere viden om hjernen i din kommunikation og markedsføring.

Kurset er for dig
Du arbejder med kommunikation og/eller marketing og vil gerne have indsigt i hjernens funktioner og reaktioner, så du kan påvirke dine modtagere i en bestemt retning.

Du arbejder fx med borgerkommunikation, NGO-kommunikation eller arbejder med salg og markedsføring i en kommerciel virksomhed.

Sådan foregår undervisningen
Over tre dage stifter du bekendtskab med hjernen i al sin pragt. Du bliver bekendt med hippocampus, og du får punkteret alle de myter, du har om dopamin. Undervisningen er baseret på forskning og gennemtestet viden.

Dag 1 – Introduktion til adfærdskommunikation

  • Adfærdsdesign
  • Cases

Dag 2 – Introduktion til neuromarketing

  • Signalstoffer
  • Skriftlig kommunikation
  • Visuel kommunikation

Dag 3 – Case med gruppearbejde

  • Fremlæggelse af resultatet

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Amagerfælledvej 190
2300 Kbh. S

Læs mere om kurset her

17.12.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing

10.06.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Brainy Brunch: S’et i ESG: 3 stærke råd til at kommunikere om social ansvarlighed

05.03.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Konkret klimakommunikation på sociale medier

31.10.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Forandringskommunikation

01.05.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Nudging: Adfærdsændring med kommunikation

12.10.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Bæredygtighedskommunikation: Derfor skal du beherske denne nye kommunikationsdisciplin