Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Vi arbejder for bedre forståelse. Forståelse er grundstenen i ethvert samfund, i mødet mellem mennesker og når beslutninger skal træffes. Derfor er det afgørende, at de budskaber, som vi mennesker møder i vores hverdag, er klare og forståelige. På DMJX uddanner vi formidlere, der kan skabe budskaber i ord, billeder eller animationer, som andre mennesker kan afkode og forstå - og dermed forme verden med.
Vi uddanner stærke formidlere
Der findes mange forskellige måder at formidle budskaber på. Dem ved vi alt om, og vi giver vores viden videre til morgendagens formidlere. På vores campus i København og Aarhus uddanner vi alt fra kommunikatører, journalister og fotografer til TV- og medie-tilrettelæggere, samt grafiske og interaktive designere. På tværs af deres forskelligheder bærer de alle DMJX’ varemærke: De kan skræddersy budskaber til målgrupper, udvikle ideer og koncepter og producere til tiden.
Vi stræber efter at sende dem på arbejdsmarkedet med evnen til at samarbejde, tænke kritisk, løse problemer samt arbejde kreativt og skabe nye forretningsmuligheder. Det er alle afgørende kompetencer for, at vores formidlere kan skabe den bedste formidling for fremtiden.
Seneste nyt
10.06.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Brainy Brunch: S’et i ESG: 3 stærke råd til at kommunikere om social ansvarlighed
Kom med til gratis formiddagswebinar den 18. juni fra kl. 11.00-11.30, hvor lektor og forsker Anna Karina Kjeldsen sammen med vært Rie Helmer giver dig gode råd til hvordan du bedst kommunikerer om den del af ESG-området, der hander om social ansvarlighed.
05.03.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Konkret klimakommunikation på sociale medier
På dette kursus lærer du at producere SoMe-opslag om klimatiltag – og du får konkrete eksempler og cases til inspiration. Din underviser Astrid Haug sørger for, at du efter kurset kan lægge en plan og eksekvere på, hvordan du bruger din organisations sociale medier til at fortælle om klimatiltag og skabe onlinefællesskaber omkring dine bæredygtige budskaber.
01.05.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Nudging: Adfærdsændring med kommunikation
Du lærer at bruge adfærdskommunikation til at lave bedre annoncer, optimere din hjemmeside og skrue dine salgstal op. Du bliver undervist af Ashley Brereton, der er ekspert i forbrugeradfærd og adfærdspsykologi.
12.10.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Bæredygtighedskommunikation: Derfor skal du beherske denne nye kommunikationsdisciplin
Det er vigtigt at kommunikere dine bæredygtige budskaber. Men har du ikke styr på de grundlæggende principper omkring bæredygtig og ansvarlig forretning, er der risiko for, at budskaberne bliver fluffy og i værste tilfælde kan ende i greenwashing.
01.09.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Thought leadership - brug viden som branding
Du lærer vejen til at blive vidensførende inden for et felt og skabe langtidsholdbar synlighed og troværdighed for din organisation ved at ’eje’ strategisk udvalgte fagområder i den faglige og offentlige debat.
29.08.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Strategisk ESG-kommunikation
Du lærer at bruge indsigter fra din organisations ESG-indsats til strategisk kommunikation. Dine undervisere Line Schmeltz og Anna Karina Kjeldsen sørger for, at du efter kurset kan kommunikere aktivt til omverdenen om din virksomheds arbejde med samfundsansvar.
24.08.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Samfundsansvar og strategisk CSR-kommunikation
Du lærer at se og forstå CSR og samfundsansvar i sammenhæng med din organisations forretnings- og kommunikationsstrategi. Efter kurset kan du selv udvikle eller tilpasse en CSR-strategi og lægge en plan for, hvordan du kommunikerer strategien internt og eksternt.
Kommende events
Udgiver
Copyright 2023