Thought leadership - brug viden som branding

Du lærer vejen til at blive vidensførende inden for et felt og skabe langtidsholdbar synlighed og troværdighed for din organisation ved at ’eje’ strategisk udvalgte fagområder i den faglige og offentlige debat.

Du kan løfte din organisations kendskabsgrad og omdømme ved at arbejde målrettet med thought leadership. Det kræver en vedholdende indsats over lang tid – men det skaber stor troværdighed og er i længden langt billigere end annoncering.

Ved at arbejde målrettet på at gøre din organisation til go-to ekspertkilde og meningsdanner inden for udvalgte områder, styrker du brandværdi, kendskab, omdømme og forretning.

Hvad er thought leadership?
Hvis du er thought leader, betyder det, at du bruger din organisations viden til at blive synlig og dagsordensættende inden for et fagligt felt eller i den offentlige debat inden for udvalgte områder.

Uanset om emnet er kunstig intelligens, skatteregler, arbejdsmiljø eller vegansk familiemad vil den kollega fra din virksomhed eller organisation, som har erobret rollen som thought leader, være den der bliver inviteret som oplægsholder, den der bliver læst på sociale medier og den, som medierne ringer til som ekspertkilde.

Målet med thought leadership-markedsføring og -kommunikation er ikke at skabe indhold, der sælger nu og her – målet er at brande din organisation som ekspert inden for et bestemt område, så du får synlighed og opbygger troværdighed.

På kurset i thought leadership lærer du at

  • finde områder i din virksomhed med potentiale til at understøtte en stærk profilering
  • skabe partnerskaber med de kolleger, der skal tage rollen som eksperter på sig
  • gøre din organisations viden attraktiv, indbydende og interessant for den offentlige debat
  • udarbejde en thought leadership-strategi og handlingsplan for din organisation

Kurset er for dig
Kurset er målrettet kommunikationsspecialister og ledere, der arbejder med pressearbejde, kunde- og stakeholderkommunikation og andre former for ekstern kommunikation.

Det lige meget, om du er ansat i en kommune eller styrelse, et bureau eller en privat virksomhed – det vigtigste er, at der i din organisation er faglighed og viden, som er relevant for kunder og interessenter.

Sådan foregår undervisningen
Kurset er en blanding af casehistorier, teori og gruppeøvelser.

Du skal selv medbringe en case til kurset, som vi arbejder med undervejs.

Når du tager hjem, er du nået et godt stykke vej med at skabe en thought leadership-plan for din organisation.

Tilmeld dig kurset her

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 Kbh. S

Prisen inkluderer
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

10.06.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Brainy Brunch: S’et i ESG: 3 stærke råd til at kommunikere om social ansvarlighed

05.03.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Konkret klimakommunikation på sociale medier

31.10.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Forandringskommunikation

01.05.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Nudging: Adfærdsændring med kommunikation

12.10.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Bæredygtighedskommunikation: Derfor skal du beherske denne nye kommunikationsdisciplin

01.09.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Thought leadership - brug viden som branding