I mange år gemte dagligvarebutikker sig bag en undskyldning om manglende efterspørgsel, når samtalen faldt på bæredygtige produkter og generel ansvarlighed, men i den seneste tid er det myldret frem med CSR-initiativer fra de store aktører i den danske dagligvarehandel.
Fra udfasningen af plastikbaseret engangsbestik til introduktion af nye, bæredygtige sortimenter og flere certificerede produkter, og senest har Salling Group besluttet at gemme al tobak bag folie og gardiner som en del af deres CSR-strategi. Vi har inviteret Jonas Schrøder, Director of Responsibility & Engagement hos Salling Group, i studiet til en snak om ansvarlighed og om de dilemmaer og den kompleksitet, der viser sig i omstillingsprocessen. For hvordan bekæmper man eksempelvis madspild, når halvtomme hylder skræmmer kunderne væk?
Hør podcastet her
Episode 21:
Gæst - Jonas Schrøder, Director for Responsibility & Engagement, Salling Group
Vært og tilrettelægger - Steffen Max Høgh,