01.07.2020 | Strategi & ledelse
Podcast: Bæredygtighed i Dell med Louise Koch
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hvordan arbejder en tech-gigant som Dell med bæredygtighed og CSR og får det til at gennemsyre alt hvad de gør, så både sælgerne, marketingafdelingen og kunderne forstår budskabet? Få gode råd af Dells Corporate Sustainability Director Louise Koch.
Steffen Max Høgh arbejder på at implementere bæredygtighed og genbrug gennem sit arbejde i HolmrisB8, dog i en væsentlig mindre skala. Derfor er han fascineret af hvordan Dell Technologies vælger at gribe bæredygtighed an med over 160.000 medarbejdere på verdensplan.
Bæredygtighed er ikke kun et konkurrenceparameter, men styrker også relationen mellem virksomheder og kunder. For efterhånden som flere og flere kunder stiller krav om bæredygtige produkter, vokser kravet også til virksomhederne om at kommunikere hvad de har af tiltag på området. Faktisk kigger flere og flere kunder på en virksomheds tiltag på bæredygtighed før de ser på produkterne. Og det giver grobund for at styrke relationen mellem virksomhed og kunde.
Men hvordan gør man lige det i en gigant som Dell Technololgies med 160.000 medarbejdere i virksomheden på verdensplan? Det giver Corporate Sustainability Director Louise Koch, som arbejder med at gøre bæredygtighed og CSR til et værdiparameter for Dells kunder, en masse gode bud på.
Dell har sat sig ambitiøse mål på bæredygtighedsområdet og skal nu fortælle omverdenen dels hvad de gør og så faktisk også gøre det, de siger de vil gøre. Walk the talk, som det hedder på godt dansk.
Hvad gør Dell så? For eksempel har de i mange år været førende med genbrugt plastik i deres produkter og i podcasten fortæller Louise Koch også om nogle af deres såkaldte ”Moonshot goals”:
- At 50% af materialerne i deres produkter skal være lavet af genbrugte materialer
- At 100% af emballagen også skal være genbrug
- At for hvert produkt de sælger, vil de tage et tilsvarende produkt tilbage til genbrug/genanvendelse
Louise Koch fortæller om, hvordan hun kommunikerer de bæredygtige budskaber til kunder og medarbejdere, hvordan medarbejderne fungerer som ambassadører på sociale medier og hvordan de kan engagere sig i lokale tiltag, for eksempel interessegrupper, hvor de kan udføre græsrodsarbejde.
Lyt med her og bliv klogere på bæredygtighed hos Dell Technologies
Strategi & ledelse

Podcast: Influencer Marketing med Louise Bonfils Høck
Virker Influencer Marketing? Ja, siger Louise Bonfils Høck, som har skrevet en bog om emnet. Hun fortæller, at Influencers har stor magt, og brugt strategisk kan de bringe virksomhedernes grønne budskaber ud til rigtig mange mennesker.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business til Spireprisen 2020
Dagens podcast er en særudgave af Bæredygtig Business, hvor Steffen Max Høgh taler med de tre virksomheder, der er nomineret til Spireprisen 2020. Spireprisen uddeles for femte år i træk til Årskonferencen for klimaindsatsen i Aarhus Kommune.
Indhold fra partner
Samfund

Bæredygtige investeringer med DoLand
Den ”almindelige” dansker og især den kvindelige del af befolkningen, skal have mulighed for at investere deres penge bæredygtigt. Det vil start-up virksomheden DoLand gerne hjælpe med, og noget tyder på, at strategien virker. Læs mere her.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business til Sustain Awards
Hvor sort ser det ud for Danmarks grønne ambitioner? Er der håb, og kan vi nå klimamålene? Mød erhvervsledere, talere og prisvindere ved årets nyligt afholdte Sustain Awards i denne podcast og hør deres bud på en grønnere fremtid.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business med FLSmidth
"Vi har ikke tid til at fravælge de små forbedringer på bæredygtighedsområdet, mens vi venter på de store spring”, siger dagens gæst Fleming Voetmann fra FLSmidth, hvis to fokusområder er cement og minedrift. Læs mere i artiklen og lyt til podcasten.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: Konstruktiv kommunikation - Bæredygtig kommunikation?
Hvilken rolle spiller konstruktiv journalistik i bæredygtighedsformidling? Og hvordan går vi fra at kommunikere katastrofe og frygt til i stedet at fokusere på løsninger? Journalist Ulrik Haagerup diskuterer konstruktive nyheder med Steffen Max Høgh.
Indhold fra partner