Podcast: Bæredygtighed i Dell med Louise Koch

Hvordan arbejder en tech-gigant som Dell med bæredygtighed og CSR og får det til at gennemsyre alt hvad de gør, så både sælgerne, marketingafdelingen og kunderne forstår budskabet? Få gode råd af Dells Corporate Sustainability Director Louise Koch.

Steffen Max Høgh arbejder på at implementere bæredygtighed og genbrug gennem sit arbejde i HolmrisB8, dog i en væsentlig mindre skala. Derfor er han fascineret af hvordan Dell Technologies vælger at gribe bæredygtighed an med over 160.000 medarbejdere på verdensplan.

Bæredygtighed er ikke kun et konkurrenceparameter, men styrker også relationen mellem virksomheder og kunder. For efterhånden som flere og flere kunder stiller krav om bæredygtige produkter, vokser kravet også til virksomhederne om at kommunikere hvad de har af tiltag på området. Faktisk kigger flere og flere kunder på en virksomheds tiltag på bæredygtighed før de ser på produkterne. Og det giver grobund for at styrke relationen mellem virksomhed og kunde.

Men hvordan gør man lige det i en gigant som Dell Technololgies med 160.000 medarbejdere i virksomheden på verdensplan? Det giver Corporate Sustainability Director Louise Koch, som arbejder med at gøre bæredygtighed og CSR til et værdiparameter for Dells kunder, en masse gode bud på.

Dell har sat sig ambitiøse mål på bæredygtighedsområdet og skal nu fortælle omverdenen dels hvad de gør og så faktisk også gøre det, de siger de vil gøre. Walk the talk, som det hedder på godt dansk.

Hvad gør Dell så? For eksempel har de i mange år været førende med genbrugt plastik i deres produkter og i podcasten fortæller Louise Koch også om nogle af deres såkaldte ”Moonshot goals”:

  • At 50% af materialerne i deres produkter skal være lavet af genbrugte materialer
  • At 100% af emballagen også skal være genbrug
  • At for hvert produkt de sælger, vil de tage et tilsvarende produkt tilbage til genbrug/genanvendelse

Louise Koch fortæller om, hvordan hun kommunikerer de bæredygtige budskaber til kunder og medarbejdere, hvordan medarbejderne fungerer som ambassadører på sociale medier og hvordan de kan engagere sig i lokale tiltag, for eksempel interessegrupper, hvor de kan udføre græsrodsarbejde.

Lyt med her og bliv klogere på bæredygtighed hos Dell Technologies

09.04.2024SustainBusiness

Sponseret

Sustainable Finance i Danske Bank

01.04.2024SustainBusiness

Sponseret

Podcast: “Not in my backyard” – med Mads Nyvold

20.03.2024SustainBusiness

Sponseret

Fremtidens værdikæder – med Alis Sindbjerg Hinrichsen

07.03.2024SustainBusiness

Sponseret

Er Kina ved at overtage verdensherredømmet?

19.02.2024SustainBusiness

Sponseret

Rundrejse i Danmark skal gøre klimajournalistikken bedre

25.01.2024SustainBusiness

Sponseret

Biasbevidst ledelse med Christina Lundsgaard Ottsen