Større interesse for bæredygtige produkter til boligen

Inden for de sidste to år ses en stigning i interessen for og danskernes syn på bæredygtighed, miljø og usunde materialer i boligen. 34 pct. af danskerne finder det vigtigt at købe bæredygtige produkter til boligen. Det viser en ny undersøgelse af Auping.

Auping Essential.

Auping har også inden for de sidste to år set en væsentlig stigning i salget af sin 100 pct. bæredygtige Essential seng, der snart vil vise sig at være virksomhedens mest solgte.

’Det er dejligt at se, at flere og flere danskere får øjnene op for og er bevidste omkring vigtigheden i at gå efter bæredygtige møbler i hjemmet.’ siger Morten Lund Petersen, direktør i Auping Scandinavia.

21 pct. stigning

Tilbage i 2015 viste Aupings daværende undersøgelse, at 19 pct. af danskerne (link til csr.dk) bevist gik efter bæredygtige møbler til boligen. Aupings nyeste undersøgelse fra 2017 viser imidlertid en stigning på 21 pct. da hele 23 af den danske befolkning nu bevidst køber bæredygtige produkter til hjemmet. 34 pct. af danskerne finder det vigtigt, mens 35 pct. stadig finder det mindre vigtigt med miljøhensyn i hjemmet (link til tabeller i Aupings nyhedssektion).

Større bevidsthed om bæredygtigt sengevalg

Ud fra Aupings undersøgelser fra henholdsvis 2015 og 2017 ser det ud til, at der især på sengefronten er sket en holdningsændring hos danskerne. 14 pct. finder det meget vigtigt, at deres sengeproducent tager ansvar for miljøet – dette var kun tilfældet for 5 pct. tilbage i 2015. Mens hele 43 pct. finder det vigtigt i forhold til kun 34 pct. for to år tilbage. Det er således også kun 11 pct. af den danske befolkning, som på nuværende tidspunkt finder det ikke vigtigt, hvor tallet herfor år tilbage lå på 17 pct.

Den bæredygtige bevidsthed er bredt fordelt.

Aupings undersøgelse 2017 viser således også, at den hjemlige bæredygtighedstendens er lige repræsenteret mellem køn, husstandsindkomster, alder og demografi. Det er således både mænd og kvinder, der bevidst går efter bæredygtige møbler, mens der heller ingen væsentlig forskel er i alder, indkomstniveau, bopælsregion og alder.

15.10.2018Royal Auping Scandinavia

Sponseret

Innovation: Somnox ’krammepude’ fra Auping

04.10.2018Royal Auping Scandinavia

Sponseret

Auping introducerer: Den intelligente seng

12.12.2017Royal Auping Scandinavia

Sponseret

Aupings bæredygtighedsrejse 2010-2017

05.12.2017Royal Auping Scandinavia

Sponseret

Større interesse for bæredygtige produkter til boligen

29.11.2017Royal Auping Scandinavia

Sponseret

DSM-Niaga* og Auping udvikler 100 pct. genanvendelige madrasser

28.11.2017Royal Auping Scandinavia

Sponseret

Bæredygtighed indbefatter og involverer mennesker