Talentpris gives til forsker med ph.d. om bæredygtighed
Ekaterina Salnikova har skrevet en ph.d.-afhandling, der kan lære brands, hvordan de sælger bæredygtige produkter. Og det har hun netop vundet Marketingforsknings Talentpris 2023 for.
Under arrangementet DI Fødevarers årsdags 2023 modtog forsker Ekaterina Salnikova Dansk Marketingforsknings Talentspris 2023 for hendes ph.d.-afhandling ’The role of global consumer idenitity in food- and sustainability-related consumer behaviour’.
Det skriver Mediet Markedsføring.
Ekaterina Salnikova huserer til daglig på Aarhus Universitets Institut for Virksomhedsledelse. Det er også herfra hun har begået den afhandling, der kan lære brands, hvordan de sælger deres bæredygtige produkter
Læs også: Tryghedsgruppen vil mindske klimabelastningen fra annoncering
Hendes ph.d.-afhandling har to hovedpointer, som man kan tage med i sine marketingplaner:
- At bæredygtighed betyder noget for forbrugeridentiteten, uanset hvor i verden man er. Det kan brands tappe ind i.
- Når de gør det, skal de indramme deres budskaber positivt og tale om gevinster og ikke diskutere “tab, undergang og dysterhed."
“Dit brand bør tale til den globale tænker hos din forbruger. Selv lokale virksomheder kan udnytte globalt medborgerskab og tilskynde til handling for positiv forandring i både lokale og globale sammenhænge,” sagde Ekaterina Salnikova i sin takketale.
- HCL