TerraCycle modtager FN Klima-pris

Til november modtager TerraCycle FNs klimapris. Det sker på baggrund af virksomhedens samarbejde med Procter & Gamble og Suez, der sammen har skabt verdens første genanvendelige shampooflaske lavet med strandplast.

Noget af den strandplast, der bliver brugt i den genanvendelige shampooflaske, bliver blandt andet insamlet på danske kystområder. Her ses en gruppe, der foretager en strandrensning i Thy. Foto: TerraCycle.

20.10.2017

CSR.dk

Hos den miljøvirksomheden TerraCycle kan man snart bryste sig af at modtage FNs klima-pris ”Momentum of Change Lighthouse Activity”. Det sker under FNs konference for klimaforandringer (COP23), der finder sted i Bonn i Tyskland til november.

Læs også: Udfordringerne ved at producere med genbrugsplast

Prisen er givet på baggrund af virksomhedens samarbejde med Procter & Gamble og Suez, der beror sig på at skabe verdens første genanvendelige shampooflaske lavet med strandplast.

”Vi er utroligt beærede over at blive anerkendt for vores og vores partneres hårde arbejde for at gøre noget ved nogle af verdens største miljøproblemer. Vi håber, at den opmærksomhed projektet skaber kan hjælpe med at gøre folk mere opmærksomme på, hvor stort et problem strandplast reelt er og vil inspirere folk til at involvere sig”, siger Tom Szaky, der er CEO hos TerraCycles.

TerraCycle er kendt for at udvikle videnskabelige løsninger til svært genanvendelige produkter, såsom chips-poser, kaffekapsler, kuglepenne og cigaretskodder for at omdanne dem til nye råmaterialer.

I Europa opererer TerraCycle på 12 markeder, herunder Storbritannien, Irland og Frankrig.

Fokus på bekæmpelse af klimaforandringer
”Momentum for Change” initiativet, drevet af FNs sekretariat for klimaforandringer, sætter fokus på nogle af de mest innovative, skalérbare og praktiske eksempler på hvad folk på tværs af kloden gør for at bekæmpe klimaforandringer.

Derudover er ”Momentum for Change” en del af en større indsats for at mobilisere handlinger og ambitioner, mens de nationale regeringer arbejder på at implementere klimaaftalen fra Paris samt verdensmålene for bæredygtig udvikling.

Læs også: Ikea klar med køkkenlåger af genbrugsplast og -træ

”The Lighthouse Activities” 2017 består af en række projekter og personlige historier, der alle berør bæredygtighed, klimabeskyttelse, miljøbevidsthed og social ansvarlighed.

Den komplette liste af ”The Momentum for Change Lighthouse Activity” vindere 2017 blev offentliggjort under en ceremoni torsdag den 12. oktober i Berlin.

- EL

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

24.04.2025Mind Energy

Sponseret

Energi Danmark konsoliderer sig på tværs af Norden

23.04.2025CSR.dk

Fra mælkekarton til byggemateriale: Skånsk virksomheder fordobler kapaciteten

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Kan du samle det stærkeste hold klimakæmpere?

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Aktiv transport med 10 virksomheds initiativer

22.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electrics Go Green Competition vender tilbage i 2025 – danske grønne talenter skal i spil

10.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Dit transportvalg har betydning for dit helbred og vores planet

09.04.2025CSR.dk

93,6 millioner sikrer CONCITOs fortsatte indsats

09.04.2025CSR.dk

Vognmænd får mulighed for at søge om støtte til grønne lastbiler

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle