13.03.2020  |  Strategi & ledelse

Topledere skal lære at gøre bæredygtighed til god forretning

Mange topledere arbejder aktivt med FN’s verdensmål, men så længe de ikke formår at integrere dem i virksomhedsstrategien, kommer deres tiltag ikke til at række langt nok, lyder det fra kursusvirksomheden Scandinavian Executive Institute.

En ny undersøgelse fra kursusvirksomheden Scandinavian Executive Institute viser, at de fleste topledere tager FN’s verdensmål alvorligt og sætter dem højt op på dagsordenen, men at de sjældent gør det, fordi de ser forretningsmuligheder i det. Det skriver Børsen.

Læs også: Direktører frygter også klimaforandringerne

I undersøgelsen svarer 90 procent af de deltagende, at de arbejder konkret med verdensmålene, og 75 procent af dem svarer, at de gør det for at vise ansvarlighed.

Instituttet vil fremover bruge resultaterne fra undersøgelsen til at hjælpe virksomhederne med at få verdensmålene ind i deres forretningsmodel, fortæller Scandinavian Executive Institutes administrerende direktør, Steen Buchreitz Jensen, til Børsen.

Han understreger, at det er vigtigt, at topcheferne tænker bæredygtighed og verdensmål ind i deres strategi:

Læs også: Siemens vil belønne topledere for bæredygtighed

”Hvis ambitionsniveauet skal være højere end klimavenlig kost i kantinen og et farvel til vandflasker i plastik, kræver det, at ledelsen ikke kun opfatter verdensmålene som en omkostning, men også som et middel til at skabe unikke konkurrencemæssige fordele”, siger han til Børsen.

- SMF

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere