20.04.2015 | Kommunikation
Verdens Bedste Nyheder er klar til 2015
Verdens Bedste Nyheder er klar til at dække de bedste nyheder anno 2015. Her stilles der skarpt på positive resultater fra udviklingslandene.
Sidste år nåede Verdens Bedste Nyheder ud til hver fjerde dansker på vidt forskellige platforme med overraskende nyheder om, at verden er et bedre sted, end mange af os tror. Foto: Verdens Bedste Nyheder.
Igen i år har Verdens Bedste Nyheder sat sig for at formidle fremskridt og positive resultater fra udviklingslandene gennem konstruktiv journalistik. Det sker gennem en nyhedskampagne, der finder sted i sensommeren.
Læs også: Verden er ikke så slem endda
Og der er lagt op til vigtige nyheder i år. For 2015 er blandt andet året, hvor verdens ledere i FN mødes for at vedtage de nye Verdensmål, der skal afskaffe fattigdom og sikre planeten frem mod 2030. Senere på året mødes de igen i Paris til COP21 for at finde en bindende løsning på klimaproblematikken.
Verdens Bedste Nyheder bygger på et samarbejde mellem FN, Danida og over 100 danske udviklingsorganisationer og har derudover flere end 100 virksomhedspartnere.
Læs også: Flere midler til CSR i vækst- og udviklingslande
Hovedkampagneperioden løber fra den 11. august til 11. september 2015 og igen i år er det gratis at være med. Det er desuden muligt at foretage tilkøb og lave sit eget Verdens Bedste Nyheder-event.
Læs mere om konceptet her
-SSM
Klima, miljø og energi

Gæster på Roskilde Festival tester ny pantstation
For at gøre det lettere for festivalgæsterne at komme af med deres tomme dåser og flasker har Dansk Retursystem opsat en pantstation på Roskilde Festival, hvor det tager under et minut at få pant for omtrent 90 dåser og flasker. Et lignende pilotprojekt testes lige nu i hele landet.
Samfund

Danske virksomheder sælger stort til FN-organisationer
Danske virksomheders salg til Unicef, FN's Flygtningehøjkommissariat og andre FN-organisationer, der arbejder med globale problemer som flygtninge, fattigdom og klima, steg med knap en milliard kroner sidste år.
Strategi & ledelse

Hummel: Vores karmaaktiviteter er god branding
Gennem blandt andet sportsaktiviteter på Roskilde Festival støtter Hummel udsatte i Libanon. De sociale initiativer styrker virksomhedens brand og er derfor en god forretning, lyder det fra sportsbrandet .
Klima, miljø og energi

Mursten af cigaretskod og bil-ædende busser
Busser, der kan køre hen over biler, næste generation af træ, glas og stål, mursten af cigaretskod samt dansende turbiner uden vinger. Fælles for de innovative projekter er, at de alle er kulstofs-fattige.
Klima, miljø og energi

3GF-erklæring skal fremme grøn omstilling
Ved sidste uges 3GF-topmøde blev der indgået en global erklæring om fremme den grønne omstilling. I erklæringen opfordrer 3GF blandt andet til et dybere samarbejde om bæredygtig anvendelse af vand i Afrika, Latinamerika og Asien.
Supply chain

Virksomheder deltager i projekt om kemiske fodspor
En lang række virksomheder har deltaget i en undersøgelse om kemiske fodspor i produkter og forsyningskæder. Projektet vil blandt andet hjælpe virksomheder med at mindske afhængigheden af farlige kemikalier.