09.04.2019  |  Strategi & ledelse

Vind dit marked med Verdensmålene

Indhold fra partner Hvad er dette?

De sidste måneder er der kommet et utroligt skub i bevidstheden om FNs Verdensmål. Der er 17 mål med 169 delmål – så der skulle nok være et par stykker af dem, som din organisation kan tune sig ind på

Du bør dvæle lidt ved FNs Verdensmål, der hepper på en verden i balance både miljømæssigt, socialt og økonomisk. Det er en bevægelse mod større fokus på ”bæredygtighed”, ”klimavenlighed” og ”ordentlighed”, som du bør forholde dig til. Jo før, jo bedre – for samfundets skyld, for din virksomheds skyld. Verdensmålene taler nemlig ind i alle brancher, og turistbranchen kommer til at skulle omfavne dem i langt højere grad, end den gør for nuværende.

Få tjek på dit kram

Store som små turistvirksomheder skal have blik for, at FNs Verdensmål skubber kraftigt på et konkurrenceparameter, som jeg vil kalde ”Bevidst Bæredygtighed”. Forbrugerne vil i stigende grad forvente, at du har tjek på ”hvad der er godt og skidt”, og om du har tjek på din ”impact” på Moder Jord. Gør du verden til et bedre sted med dit produkt og med den måde, du driver og har virksomhed på?

Hvis du ikke har tjek på dét, er du på den! I hvert fald lige om lidt. For jeg vurderer, at det bliver mere reglen end undtagelsen, at vores turister forventer, at vi ALLE SOM EN i vores branche arbejder hensigtsmæssigt i forhold til mennesker, dyr, natur og økonomi. Du bliver bedømt på, om du har ”styr på dit kram”. Hvis ikke, risikerer du at ryge i svinget i konkurrencen. Der er nemlig en stigende global-lokal bevidsthed om, at vi skal opføre os ordentligt og passe endnu mere på hinanden (heldigvis).

Italesæt og vær synlig om dine tiltag

Det kan være svært dét med politisk korrekthed, men du skal være sikker på, at forbrugerne får forventninger til dig med FNs Verdensmål i baghovedet, og deres holdninger dikterer deres købelyst. END OF STORY.

Så når nu FNs Verdensmål begynder at vinde frem i folks bevidsthed, så er det om at begynde at forholde sig aktivt til dem, justere, hvor justeres kan, og få kommunikeret om de gode ting, din turistvirksomhed gør for denne verden. Husk virkeligt at italesætte dine tiltag og give dem synlighed - det er en del af din kommunikationsopgave til kunder, interessenter og samarbejdspartnere.

Læs resten af indlægget fra Johanne Bugge på meetly.dk

Johanne Bugge udover at være blogger på meetly.dk, management konsulent og professionelt bestyrelsesmedlem med speciale i turisme- og destinationsudvikling. Johanne rådgiver på 15. år kommuner, visit-organisationer og attraktioner i strategi-, organisations- og forretningsudvikling

Mere fra BC Hospitality Group

BC Hospitality Group

http://www.bchospitalitygroup.dk/

Hos BC Hospitality Group tager vi udgangspunkt i begrebet Responsible Hospitality. Det betyder, at vi – udover at levere den bedste service til vore gæster og kunder - tager ansvar for forretningens påvirkning på samfundet, miljøet og omgivelserne. Vi har en 360° holistisk tilgang til bæredygtighed, som tager afsæt i FN’s verdensmål og en ambition om, at være pionér på feltet i hos…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere