Bæredygtige møder har en unik strategisk værdi
Mens væksten af bæredygtige møder på verdensplan er langsomt stigende, viser nye undersøgelser at en grøn omstilling giver brands og virksomheder en unik fordel.
Mens væksten af bæredygtige møder på verdensplan er langsomt stigende, viser nye undersøgelser at en grøn omstilling giver brands og virksomheder en unik fordel.
Møder bruger per definition resourcer og genererer affald og spild, og i tider hvor bæredygtighed i stigende grad er et krav fra forbrugeren, kan man opnå en unik strategisk fordel ved at gøre sine møder bæredygtige.
Når bæredygtige mødestrategier er afstemt med virksomhedens værdier, skaber det nemlig en unik mulighed for, at virksomheden kan demonstrere de værdier på en måde, hvorpå eventuelle kunder og mødedeltagere kan kan forstå og opleve dem.
Et bæredygtigt møde kan nemlig være med til at sammenvæve et fokus på mennesker, planeten og virksomhedsprofit ind i alle øjeblikke af oplevelsen.
Trods langsom vækst, ser mødeprofessionelle værdien i bæredygtighed
På trods af en generel stigning i forventning til bæredygtighed fra forbrugere og mødedeltagere er den generelle vækst i bæredygtige møder relativ langsom på verdensplan. I følge en årlig undersøgelse af bæredygtighedstrends i mødeindustrien udført af Succesful Meetings, er antallet af organisationer og virksomheder der har adopteret bæredygtige initiativer igennem de sidste tre år steget langsomt med kun én procent om året.
Derimod er der, over de tre år, sket en stigning på hele ti procent af virksomheder der har indført bæredygtige strategier til ALLE deres møder og events. Og her kommer størstedelen af stigningen (7 %) fra virksomheder der tidligere kun har haft bæredygtige initiativer til en lille del af deres møder.
Dette illustrerer, at virksomheder der begynder at imødekomme bæredygtige udviklinger straks oplever værdien af disse programmer, og derfor lader den udvikle til en større del af virksomhedenskulturen. ...
Læs resten af artiklen på meetly.dk