Medlemsprofiler Se alle
Bank
Kommunikation

Analyse: Forbrugere viser ingen nåde, hvis banken mangler klimabevidsthed
Flere og flere forbrugere har bæredygtighed i tankerne, når der skal vælges bank. I så høj grad, at de faktisk vil gå andetsteds, hvis banken ikke har nok klimabevidste produkter. Det viser en ny undersøgelse.
Klima, miljø og energi

Banker skruer klimaambitioner op: ”Poseidon Principles var kun startstedet”
I 2019 oprettede 11 banker Poseidon Principles, som et redskab til at sikre bæredygtighed i shippingbranchen. Nu – to år senere – får rederier og forskeres opfordringer om højere ambitioner bankerne til at genoverveje målene selv samt deres egen rolle i den grønne omstilling.
Samfund

Bæredygtige investeringer hitter blandt millenial-generationen
Kunder i storbanker og pensionskasser er blevet mere klimabevidste. En ny bølge inden for investeringer skyller ind over den danske finanssektor i takt med, at pengene skifter hænder.
Samfund

Undersøgelse: Danskerne ser banksektoren som en relevant klimaaktør
Ny undersøgelse viser, at man i Danmark tror mere på, at bæredygtige, finansielle produkter kan bidrage til den grønne omstilling, sammenlignet med andre europæiske lande. Dette er også på trods af, at danskerne har fået øjnene op for produkternes effekt.
Kommunikation

Nordeas kunder kan nu aflæse deres CO2-aftryk på mobilen
Nordeas kunder kan nu få et indblik i deres CO2-aftryk via mobilbanken. Formålet er at inspirere til at handle mere klimavenligt.