11.12.2019  |  Kommunikation

Nordeas kunder kan nu aflæse deres CO2-aftryk på mobilen

Nordeas kunder kan nu få et indblik i deres CO2-aftryk via mobilbanken. Formålet er at inspirere til at handle mere klimavenligt.

Nu kan Nordeas kunder få et indblik i deres personlige CO2-aftryk via mobilen. Det skriver Nordea i en pressemeddelelse.

Læs også: Nu tilbyder Norwegian klimakompensation

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

”Det er et godt input til de kunder, som ønsker at påvirke klimaet i positiv retning. De kan bruge oplysningerne om deres daglige forbrug til aktivt at mindske eller kompensere for deres CO2-aftryk”, fortæller Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark.

Oplysningerne kan findes i Nordea Wallet, som kunderne kan få adgang til via mobilbanken, og er baseret på Åland Index, som er udviklet af Ålandsbanken i Finland.

Indekset giver en cirkaberegning af aftrykket fra varer og tjenesteydelser købt med betalingskort.

Samarbejde om videreudvikling
Ålandsbanken er førende inden for udviklingen af indeks, der beregner og viser det personlige CO2-forbrug.

Planen er, at Nordea i samarbejde med Ålandsbanken fortsat vil videreudvikle løsningen.

Læs også: Banker vil låne grønt til shippingbranchen

” Vores kunder har i flere år kunnet følge, hvordan deres indkøb påvirker miljøet. For at opnå den størst mulige klimaeffekt vil vi gerne samarbejde med alle andre banker og gøre Åland Index tilgængeligt for deres kunder. Vi er meget glade for, at Nordea går forrest ved at bruge vores indeks i deres produkt”, siger Anne‐Maria Salonius, direktør for Ålandsbanken i Finland.

- SMP

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere